rør firkantbølge generator

A

analognow

Guest
Jeg kører et rør med specs ligner en 12ax ved lavere spænding (15-30V), og jeg ønsker at opbygge et rør firkantet bølge generator, forhåbentlig med kun ét rør. Nogen tanker? Tak, Leon

Undgå at krydse udstationering! Jeg har allerede foreslået en Multivibrator kredsløb. Efter min mening, er en spænding gevinst på> 1 er nødvendige for at designe en lempelse oscillator eller Multivibrator. Det kan ikke arbejde med kun ét rør (medmindre du bruge en transformer).

Du kan lave med det ene rør - resonanskredsløb og derefter placere mætning kredsløb. Er det ikke afslapning oscillator, men det virker. (Husk på, at resonanskredsløb spiller rollen som transformeren i amplitude tranbsformation ratio) Venlig hilsen.

Den 12AX7 er faktisk 2 trioder i en enkelt pakke, så den kan bruges som en Multivibrator. Kan ikke sige, om det vil arbejde på så lave spændinger, men det sandsynligvis vil.

jeg kører et rør med specs ligner en 12ax ved lavere spænding (15-30V), og jeg ønsker at opbygge et rør firkantet bølge generator, forhåbentlig med kun ét rør. Nogen tanker? Tak, Leon
Hej kære, jeg tror, ​​at hvis du besøger Google.com og kontrollere kravet er af lyst generator, end det er så nemt at bygge, at én. Du bør også tjekke kompatibiliteten med strøm derfra ...

Jeg tror det vil fungere, designet Mullards (stålrørsproducenter) en 3W Hi Fi forstærker i 60'erne med en EF86 kører med 28V på sin anode og 12V på dens skærm gitter, kaldte de det "sult betingelser". Frank

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back