R1 opvarmning i opto tilbage indikation

H

haseeb123

Guest
Hej Jeg har et problem med min kredsløb som lukket. R1 (25 W / 15 ohm) varmer op for meget. Jeg agter at komme tilbage indikation af, at mine lamper 1 og 2 har slået fejl. Hvor der står (LP_Fail at PIC), thats den knappenål, der er trukket høj, når optokobler slukker i tilfælde af en lampe fiasko. Jeg bruger 24VDC. Problemet er ikke programmering eller PIC, men er infact optokobler tilbage indikation af, at jeg ønsker, og det ser ud til, at der er en fejl i kredsløbet. R1 Over opvarmer for meget for hurtigt. Min lamper hver lodtrækning 1amp nuværende @ 24VDC. Hvis jeg ved at passere optokobler og R1 og tilslut 24VDC direkte, så har jeg ingen problemer, og lamperne er perfekte sammen med nogen end varme emner. Jeg har prøvet høje / lave værdier af R1 og med højere watt så godt, men den opvarmning af R1 er langt til store og u kan lugte det brænder! Venligst kan nogen foreslå en rettelse til overophedning problemet eller foreslå en anden slicker måde tilbage indikation af PIC i tilfælde af min lampe fiaskoer. Haseeb

Jeg tror ikke, at den nuværende forstand modstand har 15 ohm. Men at sætte i et rimeligt lavt spændingsfald forstand modstand, du har brug for en mere følsomme aktuelle detektor. Der er mange mulige løsninger, ved ikke, hvad der er passende for dig: - ved hjælp af en høj side nuværende forstand IC - ved hjælp af en OP differential forstærker - med to PNP transistorer i en aktuel spejl konfiguration.

Tak så meget! Jeg har aldrig tænkt på det på den måde .... og du forklarede meget godt, og det giver god mening. Jeg vil prøve hvad du siger og hvis nogen problem vil vende tilbage til dig. Endnu en gang mange tak Haseeb

Hej Jeg har netop med succes løst problemet. Jeg var nødt til foder i kredsløbet 18V DC i stedet for 24VDC og jeg har også ændret modstand til 3R0 / 25W, og dette løste opvarmning problemet med succes. Nu har jeg det samme R1 overophedning problem, men det er nu op til en 24V AC-version kredsløb. Jeg tænder to halogenpærer ved 24V 50W hver. Thats omkring 2Amps per lampe. Den ledningsdiagram er vedlagt. Jeg har prøvet feedng i 18V AC og skiftende R1 1R0 25W, men stadig den overophedning af R1 finder sted. Venligst kan nogen kigge på min ledningsdiagram (vedlagt) og foreslår, hvad der kan være galt, og hvorfor er R1 varme op for hurtigt og for varmt? Thanks Haseeb

Du er nødt til at forstå, at strømmen til modstanden vil være P = I ² * R så for 1 ohm og 4A du har 4 ² * 1 = 16W 4 ohm og 4A du har 4 ² * 4 = 64w på den anden side den nuværende vil være lavere fordi 12v/100w pærer (kombineret) vil have en modstand på 1,44 ohm så afhængig af R1 værdi, du vil have en væsentlig spændingsfald og næsten halvdelen af strøm, end 4A. Brug en lav modstand 0,1 ohm eller endnu mindre vil være bedre og bruge en differential forstærker til at forstærke spændingen du får fra R1. Hvis du flytter R1 i den nederste side (i GND side af udstyr) ville det være lettere at tilslutte opamp eller andet, du skal bruge en ekstra skillevæg. Alex

Hey Tak for tip. Jeg sætter pris på det. : Grin: vidt Haseeb

Måske har du løst problemet, men du kan lide at se på denne løsning (vedhæftet): Redigeret: HiCurrSns_01.png er for DC-forsyning

Mange tak Jeg vil se ud i dette nye design. Varm hilsen Haseeb

For AC, designet jeg dette ... Redigeret: Hvis du kan få en høj aktuelle dioder kan du tilføje to parallelt (og modsat) til Rsns. Det kan være nødvendigt at sænke værdien af Ri (nu det er 220 Ohm). Disse to dioder vil reducere varmeafgivelse, da AC spænding på Rsns vil blive begrænset af den forreste spænding på hver diode. BGB (ca.) = 1 * Irms * 0,9 Redigeret: Værdien Rsns med dioder skal øges (sige til 2,2 Ohm eller endda fjernet) for at forlade det meste af lasten nuværende passere, på dioder. RI værdi afhænger af den gennemsnitlige forskel mellem den forreste spænding af magt diode og IR LED (i optoisolator). Ri i dette tilfælde kunne være så lavt som 10 Ohm. Som FVM har påpeget, er dette lignende løsning for din er langt fra at være den bedste grund af den relativt høje varmeafgivelse i sensing strømmen.

Dine forslag er fortsat den ulempe, at det oprindelige design, som har været en urimelig høj spændingsfald. Specifikationen er at opdage 1 A pålideligt og bære op til 2 A. Så BJT transistoren variant, vil have op til omkring 3 W effekttab og optokobler variant 6 W. Du vil se, hvorfor vi ønsker at bruge en shunt med lavere spændingsfald og en mere følsom spændingsdetektor. Udover de foreslåede løsninger, dedikeret høje side forstand IC eller standard differential forstærker der er nogle flere muligheder, fx to PNP transistorer i en aktuel spejl konfiguration. Spændingsfaldet forårsager en aktuel spejl ubalance og respektive udgangsstrøm.

Du har ret FVM. Men tror du ikke, hvis vi alle arbejder hårdt for at give den bedste løsning (i verden), da kun en af os skulle svare. På den anden side tror jeg askers er lige så intelligent som vi alle er så han / hun vil sandsynligvis vælge den bedste bekvemme svar til hans / hendes situation efter at have læst alle beskeder (kredsløb, kommentarer og bemærkninger). I mit tilfælde, da jeg ikke kan finde og købe let MCUs med ADC og også være i stand til at skrive deres samling programmer ved hjælp af simple værktøjer, jeg har jeg bare bruge timeren afbryder til at måle ladetid på en kondensator, der kunne afspejle, hvad jeg har brug for at måle ... Kom noget er altid bedre end at have ingenting. : Smile: Så jeg forstå, hvis nogle andre ikke kan være interesseret i enhver bedste løsning. : Wink:

<span style="color: grey;"><span style="font-size: 10px">---------- Indlæg tilføjes 21:41 ---------- Forrige post var på 21:11 - --------</span></span>
Mange tak Jeg vil se ud i dette nye design. Varm hilsen Haseeb
Som foreslået for AC kredsløb, kan vi mindske spredning på Rsns (DC version) ved at tilføje en power diode, men det vil også brug for at splitte Rsns til to modstande. Hvis du er interesseret, vil jeg tegne det igen (med diode). Kerim

Hej Kerim tak for tilbuddet og hjælp. Ja jeg ville helt sikkert være interesseret i en gentegning diagram fra dig med hensyn til diode version, som du har sagt i dit sidste indlæg. Venligst, kan du sende det her. Im stadig åben for muligheder og afprøve forskellige tricks for at få den varmeafledning ned. Im arbejder stadig på det, og vil opdatere dig med resultaterne. tak haseeb

Beklager, men er du sikker på at du ikke kan følge med i hvad blev foreslået af FVM (post # 11) ved hjælp af IC (eller et tilsvarende), som Alex nævnt (post # 12)? Selv ved at tilføje dioder, vil disspiation ikke være lav nok selvom lavere end at bruge en modstand. Hvis du ikke har andet valg end at tilføje en diode (hvis DC) og 2 dioder (parallel-og modsatte, hvis AC) i serie mellem udbuddet udgang og din lampe (r), kan du tjekke først, at varmeafledning af dine tilgængelige magt diode (s) (der erstatter de nuværende sensing modstand) er acceptabel? Og måske kan du også måle diode frem spænding af et simpelt voltmeter på den mindst: For DC: ved at måle dets gennemsnitlige DC-værdi, da du ikke kan være i stand til at se sin ripple. For AC: meausre AC værdi, selvom måleren vil påtage sig det målte signal, som værende sinusformet (og ikke kvasi trapezformede). Kerim

Ok Kerim Tak for opdateringen, og yderligere forslag. Lad mig måle mine resultater og jeg vil vende tilbage til dig. Varm hilsen Haseeb

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back