Radio Packet protokoller?

B

beano040461

Guest
Vi har udviklet en fjernbetjening radio program med op til 16 fjernenheder og en master enhed baseret på den Atmel TRX01.kan en enkelt fortælle mig, hvis der er nogen standard protokoller bruges til at overføre data mellem stationer.
ville vi prefferably gerne radioen til at handle simular til en 485 serielle system.alle oplysninger, ville være meget værdsat

Dens hedder noget i retning af AX-25 afaikr.
Søg efter Packet Radio etc, og det vil poppe op.

ax25 er en ganske kompleks protokol.Du vil måske gerne se efter noget enklere, afhængigt af din ansøgning.Den eneste reelle forskelle, når man sammenligner radio til RS485 er, at du har brug for en præambel før data, chanell er meget støjende, og afhængig af din hardware, du har på balance data for ikke at have nogen DC kompensationskøb bruger Manchester kodning eller noget lignende.Må en søgning for SNAP-protokollen, det synes at være en dejlig kandidat til Radio TX / RX.

Venlig hilsen,
Alexg

takket alexg gjorde søgning og fra nogle docs
ved du hvor jeg kan finde nogle c kilde eksempler?da det ser ud til at ville gøre arbejdet.

SNAP er en god protokol for multidrop programmer, men for radioen AX-25 er den bedste.

Du kan se en komplet AX-25 stakken med fuld kildekode i Linux klar til at lave tests.

Få alle Linux, installerer kerne-kilder og anvende ax-25 kernemoduler ...100% klar til at arbejde.

Du kan tage et kig på ww #. Radiometrix.co.uk
at øge din viden, også søge på google for Armature Radio der også Manchester.
Jeg høvlemaskiner til at gøre projektet med Radio, men føler, at det er simpelt Hvad bruger TCP / IP-protokollerne????

Hmmm TCP / IP for 16 stationer kan være temmelig tidskrævende, er, at det sikre end-to-end pålidelighed overførsel skyldes routere i mellem 2 terminaler.Det
er derfor, at det kræver en IP-lag for at tillade rejsen via forskellige netværk og TCP lag for at sikre pålidelighed og flow kontrol.Kinda tidkrævende at gennemføre disse 2 lag antages din physiacl data link layer (HDLC) er udført.

Hvad angår Deres sag, da der
er en mester til at regulere strømmen, den påstand vil være minimal.Måske kan du tage et kig på en enkel, men ikke effektiv protokol, "Aloha".

Men lad sige din båndbredde er 1Mbps, kan den kun bruge op til et maksimum på 18,4%.Hvis du bruger slidsede Aloha, effektiv båndbredde kan være dobbelt så meget som ren Aloha på 36,8%.Men slidsede kræver synkronisering.

Hope that helps!

Venlig hilsen

for alle Packett radio se på:http://www.F6FBB.org Webmaster: Jean-Paul ROUBELAT - F6FBB

du kan finde også med Google med emnet: WA8DED eller Packett Radio, mange, mange emner

CP

u kan finde masser af infos på:
http://www.tapr.org
http://www.qsl.net/ok0ns

73

annullere

kan klippe crap om packet

Jeg personaly syntes, det var en lort måde til at overføre data
kan se det i øjnene
radio overførsel egentlig betyder
ye skinke data radio overførsel, når der er meget lidt signal
så fejlkorrektion er 3 / 4 af pakkekoblende længde

til dem der bare vil vide, hvad pakken er
sin enkle

sin lide den måde en mus samtaler til computeren (med nogle tilføjet håndtryk, men præcis det samme)

så har og kan have noget reelt indhold i hver pakke
amtor er bedre for uge signaler SSB
packet for mellemstore og kraftige FM-signalerDen bedste måde, jeg tænkte på (SKOENT ALDRIG kom rundt til)
var at bruge flere DTMF
RS232

for flere kanaler

kildekoden ville være unikke
og meget let at skrive

og du kan nemt bygge i Fejlkontrol

selv om det er ingen undskyldning for ikke at gøre så god en sammenhæng som muligtJeg brugte pakkekoblende i mange år
sin pålidelige
men som det påpeges om

langt overcomplex for det job, du skal gøre

dermed DTMF RS232 ville være bedre valg
aldrig tryed snap mig
så im off til at jage for nogle docs
(takket)
[Dette indlæg blev redigeret af: SIMBOX på 2001-11-08 15:00]

har lige kommet tilbage fra lpra show i London, synes det som om SNAP vil gøre vores application.It er enkel og pakkestørrelse er lille holde generalomkostningerne lav som jeg føler ikke ville være tilfældet i forbindelse med TCP / IP over radioen.Men hvad gjorde kommer ud af conferance Jeg deltog på mandag, at det nogensinde protokol I indføre et system til at afsløre fejl er nødt til at være robust som det europæiske ISM-bånd på 868Mhz er nu så overfyldt.
Tak til alle organ for feedback

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back