Rayleigh fading og AWGN

B

bizoo

Guest
Hvis man ser på en kanal, som kun har Rayleigh fading og ingen ISI (ingen freq selektiv fading) derefter signalet vil kun have flade fading eller simpelthen amplitude variationer

Jeg spekulerer på, hvad der forårsager disse amplitude udsving, én ting er naturligvis afstand afhængig fading mellem Tx og Rx og også multipath signaler tilføje og trække hinanden på receiveren, men jeg spekulerer på, om AWGN føjes til denne falmende eller ej /

hvis ikke så har vi til at tilføje AWGN støj til hver multipath når modellering Rayleigh fading?br

I kanal model for trådløs kommunikation, støj er modeled særskilt til fading.Hvis du har flade fading kanal plus støj, det betyder, at du er nødt til at generere en stokastisk variabel opfylder Rayleigh distribution og formere de videresender signal med det, så du tilføjer støj (normalt Gaussiansk distribueret).

Hvis du har frekvens selektiv fading kanal, dvs kanalen modeled som FIR filter med hver hanen opfylder Rayleigh fordelt, så er du nødt til at CONVOLVE de fremsender signal med denne FIR filter, og tilføj derefter støj.

Så for enten flade fading kanal eller frekvens selektiv fading Kanal, Gaussaian støj model er den samme.

Rayleigh fading skyldes kun multipath-signaler, og det er nævnt så hurtigt fading (små fading), mens afstanden mellem Tx & Rx indføre langsom fading (storstilet fading).De mener storstilet fading for udformningen celle, effektbegrænsning osv. Men hvis du kun overveje udformningen equalizer eller modulation teknik, så du kun overveje små fading (Rayleigh, Rice)

bedste

Please forstå ...
Hvad er den kilde til støj?
støjen har på grund af termisk støj på kuratorerne.
årsagen .. modtage antenner reagere på de elektromagnetiske bølger, som kan variere en smule.Jeg tror, det kaldes skudt støj.
Men forstærker støjen er det vigtigste, hvor udvendig temperatur medfører udsving i spænding gevinst.Thats hvorfor frontend har lav støj forstærker .. som ikke er følsomme over for temperatur.
der er ingen støj fra den kanal, som sådan (hvis vi antager ingen indblanding, selv om der er interferens kan vi model separat.)

awgn kanal betyder intet signal forvrængning og kun ekstra hvid støj.

fading kanal betyder signal forvrængning, som kan følge Rayleigh distribution awgn støjLagt efter1. minutter:alle multipath er fanget i signal forvraengning ellers kendt som fading.

Jeg er enig med mimomod og darock de har givet ua meget god og information og awgn og Rayleigh fading ..

hvis u ikke tilfreds med at der oplysninger henvises til digital kommunikation af John g proakis

Jeg tror, at dette fading kunne komme fra spændinger i medierne, og du bør undersøge Rayleigh disk (eller disk) til undertand
er det tal, denne udtalelse kommer fra, når jeg havde undersøgelse akustisk ingeniørarbejde og gå til http://en.wikipedia.org/wiki / Rayleigh_fading for orther nyttige oplysninger.

hilsen
Phongphan Porana.
Phongphanp (at) yahoo.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back