RB0 som en interrupt??

M

mickeake1979

Guest
Hej!

Jeg forsøger at programmere en PIC16F84A at modtage IR-signaler (RC-5).

Og jeg bruger RB0 som en interrupt .... at anerkende den første bit.

Jeg har et problem!
Når configureing RB0 som en afbryder, er det muligt at læse de værdier
på denne port (RB0) også (i TTL-logik ???).Jeg mener 5v er en "one" og 0v er en "nul"??Eller gør det Schmitt-trigger knepper det op????

For eksempel, da jeg er i ISR (Rb0 afbryder):

Kan jeg læse værdien på RB0 som sædvanligt???Og gemme denne værdi i en variabel?Sorry for my bad english, håber u forstå mit problem, og kender svaret./ Gary

godt, som enhver krop sagde, kan du læse RB0 pin, men don `t glemmer de logiske niveauer er forskellige på TTL og Schmitt-trigger,

på idealværdier (0 = 0V og 1 = 5V), du vil ikke have nogen problemer ...men i den virkelige verden, denne værdier aren `t perfekt ...

så i TTL et 0 kan være fra 0V til 1.2V (eller deromkring) og en 1 kan være fra 2.4V til 5V (i min personlige test, er der ingen væsentlig tærskel, og en cut-off værdi 1.8V deler verden !)

i ST fortællingen er anderledes!mere kompliceret at forklare ...(sorry som du kan se, kan jeg ikke skrive engelsk meget godt) for at holde det enkelt, et 0, bør være en værdi fra 0V til 0.3V (teoically) og en 1 skal være en værdi fra 4.7V til 5v (eller sådan .. du kan finde eksakte værdier på pic16f84a datablad)

godt, jeg ville bare bemærke dette, fordi jeg har mange problemer løst med støj og Schmitt-trigger, og nye problemer med reel spænding værdier i en IRdetector ...(værd $ 1, så det var meget støjende)

Beklager, hvis du allerede kender denne ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back