Re: Behov for at efterligne et potentiometer elektronisk

B

blapcb

Guest
Jeg har en mekanisk anordning, der dybest set er bundet til et potentiometer, der giver en behandling i henhold til den position af enheden (sige fra 0 til 200 ohm).Denne modstand drev en elektronisk (analog) meter.Jeg vil gerne erstatte den mekaniske enhed med en elektronisk en (for bedre præcision), men stadig bruge det eksisterende analoge meter til display.Så jeg nødt til at efterligne den modstand.Any ideas?Lagt efter 7 minutter:
Jeg vil gerne tilføje, at ja der er nogle meget cool digitale potentiometre ( "digipots"), som dem fra Microgip eller analog, men de er i Kohm området, og jeg har brug for en 0 til 200 eller deromkring ....

Hej!

Jeg får ikke den nøjagtige billede af, hvad du vil gøre, men kun i tilfælde,
De kan være interesseret i disse enheder.

Edit: Ups, jeg gav dig dette svar tilsyneladende før du har tilføjet
sidste punktum ...

Dora.

blapcb skrev:

Jeg har en mekanisk anordning, der dybest set er bundet til et potentiometer, der giver en behandling i henhold til den position af enheden (sige fra 0 til 200 ohm).
Denne modstand drev en elektronisk (analog) meter.
Jeg vil gerne erstatte den mekaniske enhed med en elektronisk en (for bedre præcision), men stadig bruge det eksisterende analoge meter til display.
Så jeg nødt til at efterligne den modstand.
Any ideas?
Lagt efter 7 minutter:

Jeg vil gerne tilføje, at ja der er nogle meget cool digitale potentiometre ( "digipots"), som dem fra Microgip eller analog, men de er i Kohm området, og jeg har brug for en 0 til 200 eller deromkring ....

Jeg tror ikke, at du har brug for en simuleret potentiometer eller modstand til at køre den analoge meter, fordi den primære input signalet er mest sandsynligt en spænding eller strøm.Jeg tror, det er et større problem at opnå samme opløsning og nøjagtighed med en elektronisk sensor holdning, medmindre du går til en avanceret digital stilling encodere.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back