Re: CAD programmer til frekvens multiplikator design

G

gorilla_13

Guest
Hvis du kender nogen programmer, som jeg kunne simulere en frekvens multiplikator kredsløb ved hjælp af en trin opsving diode oplyse mig. ikke-lineære CAD.

Enhver harmonisk balance simulator skal fungere, hvis modellerne er tilgængelige. Mikrobølgeovn Office har to SRD modeller.

I Microwave kontoret jeg ikke kan sætte input, som jeg ønsker (ex. f = 0,5 Ghz, Pwr = 20 dBm) Hvilke af kilden elementer skal jeg bruge?

Satte en regelmæssig havn så højre klik for at redigere egenskaber, derefter skifte port type kilde. Frekvens er sat i enten projekt eller dokument egenskaber. Tutorial dækker alt dette.

Får jeg denne besked på hændelsesloggen: Simulator: Specificeret toner skal være sammenhængende ud fra en ikke kender ..

I din Skematisk design ... tonen # s for alle havne skal contineous ... Hvis ikke du vil få en sådan fejlmeddelelse ... Hvis du stadig har problemer, vedhæfte *. emp fil jeg vil hjælpe dig ... --- Manju ---

Dette er den design. Det er en puls generator for en frekvens multiplikator.

Her kan du gå ... arbejder projektet fil er vedhæftet ... --- Manju ---

Hej gorilla_13, bare jeg indstille Projekt Indstillinger -> Global Enheder til MHz. og projekt frekvenser varierede fra 50 til 1000MHz i trin på 50 MHz .... Thats alle .... --- Manju ---

Du er virkelig nyttige mand. Men hvis jeg ønsker at sætte en puls bølge signal ind i kredsløbet kan jeg tilslutte generatoren efter indgangskilde port? Becaue jeg kan ikke bare ændre porten med generatoren ..

tror du, at SRD model mikrobølgeovn kontor er god? I SRD diode er der to parameter Thar er meget kritisk 1) levetid eller opbevaring tid normalt i flere ns 2) snap tid normalt i flere ps. men i modellen af mikrobølge kontor er der ikke en rolle for snap gang jeg tror, at det kan gøre meget fejl i kraft af highe orden harmoniske. har ethvert organ udvikle en frekvens multiplikatoreffekt eller kam generator med SRD? er det godt med din simulering? har ethvert organ en god og omhyggelig simulator for SRD design

Jeg har udviklet min ven en SRD frekvens multiplikator baseret på nogle gamle HP pappers. Resultatet var rig på overtoner, men ikke på den frekvens, som jeg oprindelig havde beregnet (5 GHz). Det er et sted på 2,5 GHz. og de signaler er ren (ved -20 dBm). Hvis bare jeg kunne give noget lignende 30 dBm effekt resultatet ville være meget bedre (jeg har kun 15 dBm) Simuleringen med mikrobølgeovne er kun for at finde den rigtige impedans mathing og har en lille idé om hele projektet (på grund af manglende fastsættelsen af SRD parametre) Jeg forsøger at finde en SRD database til ADS programm som er meget mere detaljeret og professionelt.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back