Re: Fejl forstærker også forstærker koblingsfrekvens

R

Remcoremcoremco

Guest
Hej,

Jeg har et spørgsmål om den fejl, forstærker i en spænding tilstand kontrolleres buck konverter.

Jeg designede en type III erroramp med den korrekte overførsel funktion til at give mig et stabilt kredsløb i kombination med LC anlæg og PWM modulator.Ifølge de bøger, så at sige.I simulering alt virker fint, exept for én ting: den fejl forstærker også forstærker koblingsfrekvens en hel del.Så produktionen ikke er en mere eller mindre DC-like-spænding, men i mit tilfælde, forstyrres med en 1MHz signal om et par 100 mV.

PWM modulator stadig fungerer, men der er en masse jittering.

Jeg ønsker at filtrere 1MHz men det er ikke muligt.Hvis jeg gør det, jeg får fase skift og min generelle løkke er ikke stabil længere.

I dette link finder du en typisk overførsel af type 3 kompenseres fejl amp.Du kan se, at også her på 1MHz de erroramp har nogle ganske få.

http://a330.g.akamai.net/7/330/2540/20090623155729/www.edn.com/contents/images/6666155_fig4.gif

Hvad kan jeg gøre for at slippe af med 1MHz komponent på produktionen af fejlen amp?

Hilsen,
Remco [/ img]Lagt efter 30 minutter:Hej,

Her et billede for at præcisere mit problem.Den øverste er den ideelle situation er, jo lavere en er, hvad jeg ser i simulering.

Den 1MHz komponent på output cap.forstærkes af den fejl amp.Det er ganske store og forstyrret og på grund af det, er det arbejdscyklus jittering.Jeg har brug for at filtrere er at få situationen i det første billede tilbage.Men filtrering introducerer fase skift, kompromiser mit loop stabiliteten af det komplette DC-DC-systemet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back