K
kar2on
Guest
Jeg har for nylig købt en JDM PIC programmør, og med held programed en PIC18f452, eller så det ser ud til.Når jeg placere PIC i en test kredsløb, (blinkende LED på portD) sker der ingenting.PIC VDD har 5V fra en spænding regulator.Jeg ved det virkelig ikke hvad problemet er, min mikroC program er som følger: --
void Main () (
TRISD = 0;
mens (1) (
TRISD = 0xFF;
Delay_ms (1000);
TRISD = 0x00;
Delay_ms (1000);
)
)
Den ciruit er på en breadboard.Sommetider ALLE ben er høje,
og det meste af tiden ALLE stifter er lave.Hvad er der galt?Kredsløbet er på en breadboard, og krystal frekvens 10Mhz.I mikroC jeg indstille uret frekvens til 2.5Mhz og HS mode for krystal oscillator.Hvad kunne være problemet.Det
er ikke det PIC som jeg
har prøvet dette med 3 forskellige ansvarlige.Jeg tilslutter pin 1 til 5V via et 10K modstand.Jeg
vil overføre en kredsløbsdiagram senere, men i virkeligheden har brug for hjælp til dette.Thanx.Lagt efter 6 minutter:mens (1) (
TRISD = 0xFF;
Delay_ms (1000);
TRISD = 0x00;
Delay_ms (1000);
)
Den bør læses PORTD = 0xFF;
og PORTD = 0x00;
void Main () (
TRISD = 0;
mens (1) (
TRISD = 0xFF;
Delay_ms (1000);
TRISD = 0x00;
Delay_ms (1000);
)
)
Den ciruit er på en breadboard.Sommetider ALLE ben er høje,
og det meste af tiden ALLE stifter er lave.Hvad er der galt?Kredsløbet er på en breadboard, og krystal frekvens 10Mhz.I mikroC jeg indstille uret frekvens til 2.5Mhz og HS mode for krystal oscillator.Hvad kunne være problemet.Det
er ikke det PIC som jeg
har prøvet dette med 3 forskellige ansvarlige.Jeg tilslutter pin 1 til 5V via et 10K modstand.Jeg
vil overføre en kredsløbsdiagram senere, men i virkeligheden har brug for hjælp til dette.Thanx.Lagt efter 6 minutter:mens (1) (
TRISD = 0xFF;
Delay_ms (1000);
TRISD = 0x00;
Delay_ms (1000);
)
Den bør læses PORTD = 0xFF;
og PORTD = 0x00;