Re: stepmotor spørgsmål

A

armess

Guest
Jeg har en stepmotor driver, som jeg bruger TIP122 til at køre en 1AMP 2 fase unipolær stepmotor.
På grund af den mindre drejningsmoment, som motoren jeg nødt til at ændre det til en anden.Den nye motor er beder om 2Amp per fase.Hvilke ændringer skal jeg gøre i min kredsløb?
Kan nogen plz hjælp mig på dette.Tilføjet efter 3 minutter:Jeg er ikke ved hjælp af en microcontroller i kredsløbet.

bruge nogle andre effekt transistor ...Jeg har set power transistorer med en nuværende sortiment af 4A ...gå til nogle halvlederkomponenter virksomhedens hjemmeside og søg efter magt transistor ...du vil finde mange ....

ingen ændring er påkrævet ifølge de oplysninger, som du ..... tip 122 kan håndtere op til 5amps i henhold til denne doc.but Jeg har set de fleste af dem får opvarmet i løbende over 1A.A kølelegeme vil hjælpe og også øge livet i spidsen 122.if det blive opvarmet
en masse så kan du prøve to tip i parallel.But jeg kan ikke garantere det måske work.just tjekke om samme mængde strøm, hvis der strømmer gennem af af de tips.
http://www.learn-c.com/tip120.pdf

Hvorfor komme ind ved hjælp af en køleprofil?
Hvorfor ikke bruge noget, der kan håndtere 2 Amps uden at blive opvarmet ....
Plz foreslå en .................

2A er en enorm strøm til en enhed ...overveje en spænding på 5V tværs af enheden og dette fører til et effekttab på 10W ....meste disse anordninger ville have en metal cap, som i sig selv vil virke som en køleplade ...så brug kølelegeme bare incase opvarmning er for meget ....

Det betyder, at jeg skal kun øge currentgiven min strømforsyning ved hjælp af en transformator med højere Aktuel karakter og den fælles toldtarif bør arbejde ?????

Jeg nævnte lidt og fandt der er MOSFETs som kunne håndtere den nuværende du kræver ...men de helt sikkert ville få opvarmet ....Du må hellere gå til nogle selskab steder og se om magten MOSFETs ...

TIP122 har en løbende på 5 ampere.
Vil de ikke arbejde, som det er?

Bedre at bruge en IC kig på IRF eller Panasonic og vælg en MOSFET med <50mohm Rds_on i TO-220, så du ikke behøver heatsinks.

Paul.

ya ....TIP122 med en aktuel bedømmelse af 5A ville være fint, fordi der skyldes denne høje rating af den varme forliset givet af metal cap i dem vil hjælpe dig ...

Hvordan kan jeg kontrollere, hvor meget Aktuel karakter motor banen vil være i stand til at køre?

det afhænger af om produktionen drevet af kredsløbet, du bruger, og mængden af forstærkning, du bruger på outputtet .....

Den TIP122 kan kun håndtere 5A med god heatsinking.Lad os sige bedste fald, når du tænder transistoren om du får en VCE af 0.75V.På 2 ampere dette resulterer i et effekttab for 1.5W.Hvis du bruger TIP122 med TO-220-pakke uden heatsinking, krydset til omgivelsernes termiske modstand sige 63 grader Celsius per watt.Ved 25 grader celsius, der resulterer i et vejkryds temperatur på 119,5 grader celsius.Selv om det ikke er varmt nok til at ødelægge enheden er sikker på vil brænde lort ud af din finger, hvis du rører ved det.

Du kan gøre dette ved beregningen i omvendt at bestemme max effekttab af enheden for at holde det på eller under en bestemt temperatur.

Mike

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back