Reading longitute og latitute korrekt i et kort.

K

kostbill

Guest
Hej.

Jeg har en GPS, og jeg tager de data, jeg ønsker i den pc, problemet
er, at jeg ikke kan fortolke dem korrekt.

For eksempel får jeg den RMC sætning som følger
$ GPRMC, 094.930,00, A, 3803,9814, N, 02.345,9489, E, 000.0,000.0,030505,02.2, E, A * 01
hvilket betyder, at

breddegrad er 3803.9814 N og
longitute er 02345.9489 E.

Når jeg prøver at se, hvor jeg er i et kort, jeg får noget i 5 km
herfra.Webstedet er http://www.mapquest.com.

Kan nogen hjælpe?

Tak.

Har du NMEA datablade, fordi der er tild forskellige senteces der kommer ud af din GPS ...Det ser ud til NMEA 2,01 btw.Jeg ved det kort program, du bruger, men normalt, når du installerer et kort, skal du angive omfanget og nøjagtige placering af et hjørne af kortet (fi øverst til venstre).

Sørg også for at du bruger den rigtige sætning, vil du sikkert brug for den "globale position" sætning.Kan ikke huske det præcise navn, men du vil finde det i NMEA dataark eller GPS manuel tillæg.Tag et nærmere blik på den notation af den holdning, der anvendes i GPS og kortet program specielt de sekunder del.
Nogle notate som grader, minutter, sekunder.
Men andre (tror i dette tilfælde), de bruger grader, minutter, tiendedele eller hundreder eller tusinder eller tenthousends minutter.
Afhængigt af cifre bag "."
En uoverensstemmelse i de sekunder del ville forklare 5KM forskel.

Et kig på Circuit Cellar 123 spørgsmål om GPS-data læsning.Problemet er, at du får koordinater for breddegrad og længdegrad i andet format end radian - så du er nødt til at konvertere dem til radianer, som det er beskrevet i CC-123.Goto site - papiret skal kunne downloades.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back