Real Random Number Generation

A

angadir

Guest
Hi E'Body!

Jeg vil gerne, hvis muligt at skabe "Real" Random Number i HDL (Verilog)?
Hvis ja ... Hvordan?

Tak,
Ravi

I modsætning til en "fake" en?

Har du ser på LSF registre (Linear skift feedback)?Det er godt forklaret i HDL Chip Design by Smith.

De er virkelig let at realisere.

angadir skrev:

Hi E'Body!Jeg vil gerne, hvis muligt at skabe "Real" Random Number i HDL (Verilog)?

Hvis ja ... Hvordan?Tak,

Ravi

Desværre kan du ikke generage "ægte tilfældige tal" i HDL.Alt hvad du bliver nødt til at nøjes med at ville være: pseudo tilfældige tal, som kan være generaged som sagt ved brug af LFSRs.
Nå $ random som foreslået, er ikke HDL, så dont tror, det ville hjælpe.
Hvad min knowlede er bekymret, $ random er heller ikke "true tilfældige".

-> Ved Real jeg mente rent tilfældige tal .... dvs Alle tal er lige sandsynlige ... Med andre ord er de ikke Pseudo tilfældig, men helt tilfældigt og ikke er genereret af en bestemt logik.

-> Hvad $ random angår, kan det kun anvendes til simulering / verifikation formål, mens jeg er på udkig efter generation af rene tilfældige tal i hardware.Lagt Efter 32 sekunder:aji_vlsi skrev:angadir skrev:

Hi E'Body!Jeg vil gerne, hvis muligt at skabe "Real" Random Number i HDL (Verilog)?

Hvis ja ... Hvordan?Tak,

Ravi

Jeg er nysgerrig, hvad har du brug for dem til.
Jeg kan kun sige, det ikke er muligt min kære.

Dens bare en undersøgelse ........
Kunne u telme mig, hvorfor er det ikke muligt?

Tak!

Simpelthen fordi computere er designet til at være deterministisk.
OK, fortæl mig, hvordan kan du gøre det på anden måde, bare lade mig vide, hvordan du ville generere et tilfældigt tal alligevel, se bort vhdl verilog C eller Java.

For øjeblikket I dont have svar til dette .... men prøver at finde ....
Lad mig vide, hvis du støder på noget, som vi kan gennemføre det.

Tak.

check matlab randn funktion og se hvordan det gennemføres der.
så vidt jeg ved, Matlab er det værktøj, som bedst mulige tilfældige kan genereres.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back