Redskaber ADC i en DSO, skal have filter før ADC?

S

shteo83

Guest
Jeg skal bruge ADC enhed, TCL5540INS med prøvetagningsfrekvens op til 40MSPS i mit oscilloskop projekt.Er det muligt jeg ignorere det filter, før ADC?Kan nogen give mig en ide eller en kommentar?hurtigst muligt, 10s

shteo83 skrev:

Jeg skal bruge ADC enhed, TCL5540INS med prøvetagningsfrekvens op til 40MSPS i mit oscilloskop projekt.
Er det muligt jeg ignorere det filter, før ADC?
Kan nogen give mig en ide eller en kommentar?
hurtigst muligt, 10s

Må jeg ved, hvad er den normale frekvens vil blive indtaste ADC, hvis vi måler spænding?Er det vey høj eller lav?Fordi for Nyquist-frekvens er omkring 20MHz, hvis prøven frequecy er 40MSPS, så hvis ADC fange signalet med frekvens lavere end 20MHz, vil aliasing stadig forekomme?

shteo83 skrev:

Må jeg ved, hvad er den normale frekvens vil blive indtaste ADC, hvis vi måler spænding?
Er det vey høj eller lav?
Fordi for Nyquist-frekvens er omkring 20MHz, hvis prøven frequecy er 40MSPS, så hvis ADC fange signalet med frekvens lavere end 20MHz, vil aliasing stadig forekomme?

hvis min ADC analoge InOut båndbredde er 75MHz ..Hvis jeg bruger funktionen generator til at teste mine ADC.Hvis jeg forsyne AC signal med frekvensen bare for få kHz, i dette tilfælde kan foretages aliasing til min ADC output.Min ADC Sample frekvens er 40MSPS.Fordi mit projekt forfaldsdato er rundt om hjørnet, så jeg prøver at springe nogle hardware-del, hvis det doens't virkning for meget til min ADC output.Fordi når signalet passerer gennem filteret, vil amplituden eller spænding kan mindske rite?Så jeg har brug for en mere enhed, som forforstærker kredsløb til min ADC output.Jeg dun hav ekstra tid til at gøre research på det ady.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back