Reducer 9V til 5V uden 7805

N

nicko-391

Guest
Jeg vil gerne vide hvordan man kan reducere 9V til 5V uden 7805 eller spænding deler?

En spænding skillevæg vil være noget, der deler spændingen, ikke bare to modstande, men også en zener, en transistor eller noget, der kan bruges i en lineær spænding "regulator", er alle de design bygger en en aflevering element, der indfører et fald i spændingen og holder output niveau til et konstant niveau, dette er baseret på en spænding skillevæg. Den eneste løsning, der ikke bruger en spænding Divider er en puls PSU, fordi det er enten på (fuld spænding) eller slukket, varigheden af den til tiden justerer udgangsspænding niveau. Alex

Hvad synes du om at skifte mode strømforsyning? Jeg ønsker at gøre dette med lave effektforbrug.

Det kan gennemføres med afgift pumpe også. Dens effektivitet er bedre end lineær regulator, og det er billigere end spole-baserede DC / DC.

De 33063 / 3063 / NCP3064 er et godt valg til denne ansøgning, har den nuværende grænse, og en nedlukning pin (3064) Hilsen, Orson indkøbsvogn

Jeg vil foreslå dig at bruge IC 34063 til disse anvendelsesområder ... Det IT34063 er en monolitisk switching regulator kontrolkredsløb indeholder de primære funktioner er nødvendige for DC-DC konvertere. Denne enhed består af indre temperatur kompenseret reference, spænding sammenligningsgrundlag, kontrollerede arbejdscyklus oscillator med aktiv strømgrænse kredsløb, chauffør og høj aktuelle udgang. Denne enhed er specielt designet til at blive brugt i Trin-Down, Step-Up og Spænding-Inverterende applikationer med et minimum antal eksterne komponenter. hvis du har spørgsmål er du velkommen til at spørge

Oplad pumpe dosn't give høj udgangsstrøm (> 50mA). Men Inductor baseret konverter gør. Mit job er at køre PIC & andet IC, som har 9V forsyningsspændingen ved hjælp af samme batteri uden regulator. (Uden højt effektforbrug).

Nej Dolphins give op til 1A chargepump IP. Det afhænger af operativsystemet frekvens og kondensator værdi.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back