Reed-Solomon-koder

C

Celestie84

Guest
Jeg laver et projekt for at rette fejl i dataoverførslen ved hjælp af Reed-Solomon-koden.Mit spørgsmål er ...Hvordan kan vi vide, hvad paritet symboler for at tilføje til koden ord?Er der nogen regler for at gennemføre paritet kontrol fra generatoren polynomium?

På forhånd tak.

prøv denne hjemmeside http://www.eccpage.com/
u kan få flere oplysninger

Jeg søgte via dette websted før.Men det gør ikke rigtig svar på mine tvivl.Jeg vil gerne have en form for dummy's retningslinjer for, om RS-kode.Enhver, der har sådanne oplysninger, pls hjælpe.Thanks a lot.

der er ingen dummy guide for RS-kode.
RS-kode er ganske kompliceret, baseret på abstrakte algebra og forskellige metoder, opfundet af berømte matematikere.

hvordan kan en dummy guide forklare alle disse til en person uden nogen viden.

Jeg er lige nu studere rs koder og dens gennemførelse, hovedsagelig specilized i effektive finit felt aritmetik og VLSI implementering for fejl kontrol koder ansøgning!
btw, det websted h ** p: / / www.eccpage.com/ kan ikke linke, jeg troede det ville nyttigt for teoriprøven og den praktiske realisering

kan give u med vigtige dokumenter til RS-koder

Phil Karn udviklet meget gode open source C-bibliotek for dummies
Generiske RS-kodning

http://www.ka9q.net/code/fec/

Det er ganske godt for gennemførelsen.Andet bibliotek kan hjælpe med Viterbi også."Denne pakke gennemfører et generelt formål Reed-Solomon kodning og afkodning
facilitet.Se rs.3 man-siden for detaljer.

Hvis du vil installere, skal du blot gøre følgende efter udvinding af denne tarball ind
en tom mappe:Kommandoen "gøre test" løber et batteri af indkode / afkode prøver ved hjælp af en
vifte af RS-kode ved hjælp af tilfældige data og tilfældige fejl.Hver test
bør gå med et "OK", hvis nogen svigter, så lad mig det vide, så jeg kan
spore problemet.

Under Mac OS X, at "test" er kendt for at mislykkes på den sidste test
(65535,65503).Dette er ikke noget alvorligt.Tilsyneladende, at systemet har en
strammere grænseværdier på stakken plads end den typiske Linux-system, men dette
især Reed-Solomon-kode er langt større end noget andet, vil du sandsynligvis
at bruge i praksis alligevel.

Phil Karn (karn (at) ka9q.net) 25 februar 2002

Copyright 2002, Phil Karn, KA9Q
Denne software kan bruges under GNU General Public License (GPL).
"

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back