referencemærker simbols

B

Buenos

Guest
hej!

En fyr fra SMT-montage lab sagde mig, at jeg bør lægge referencemærker simbols til min PCB design.

Spørgsmål:
-I hvilke lag skal jeg placere dem?Sted nogen skrev noget om anbringelse i kobber ...men jeg tror, det er meget visibler når jeg placere den i toppen silkscreen på grund af kontrasten i silkscreen og solderstop farver.

-Hvad simbols skal jeg bruge?Jeg har fundet nogle, men jeg er ikke shure i, at alle vil være godt for alle maskiner.

-størrelsen af den simbol: er det rette?

-skal jeg placere to?Som jeg ved, den første, jeg bør lægge til venstre nederste hjørne.Og hvad med det andet mærke?Skal jeg bruge den samme simbol, eller skal jeg bruge forskellige?Lagt efter 5 minutter:Hvis jeg bruger pick-og-sted maskine: Er det nødvendigt at bruge silkscreen lag?
Hvis ikke, hvordan kan jeg få de referencemærker simbols fra kobber og loddemetal-modstå?

Den fiducials bruges til at kalibrere placeringen af komponenter i forhold til bestyrelsen.Der er to slags fiducials: globale og lokale.
Global fiducials placeres normalt på modsatte hjørner af panelet (et panel kan indeholde en matrix af flere identiske bestyrelser).Disse fiducials der bruges til at bestemme den relative placering af komponenter på den samlede bestyrelse, og det fungerer godt for regelmæssig SMT komponenter.
Men for fine og meget fine pitch komponenter, global fiducials er ikke nok, og lokale fiducials skal anvendes.Disse er normalt placeret på det modsatte hjørne af den komponent, som du kræver meget præcis positionering, og de skal placeres på alle boards i et panel (hvis det er tilfældet).
Fiducials er altid placeret på kobber lag, og især dem, loddemaske skal skæres.Silk lag ikke er god på alle, fordi silke lag er deponeret hos høj offset fejl i forhold til kobber lag.Pick og sted maskine anerkender dem, og kvaliteten af den anerkendelse, er proportional med kontrasten i billedet.En loddemaske over de referencemærker vil sænke kvaliteten af anerkendelse.
Normalt i brugervejledningen af pick og sted maskine, der er tutorials og eksempler med den anbefalede fiducials, som maskinen erkender bedre.Jeg tror, du kan bruge cirkulære fiducials (regelmæssig runde pad), uden nogen problemer.I PCB design sw, kan du oprette de referencemærker som et element (en SMD runde pad, med nok loddemaske clearance).Bare sørg for at dække de indsæt maske lag over det, behøver du ikke at deponere loddemetal pasta over de referencemærker, vil dette kompromis anerkendelse.
Se: http://www.norcott.co.uk/assy/fiducial_marks.html

/ pisoiu

PCB-samling Company sagde mig, at referencemærker, skal runde (2mm af samar uden plating) en clearence til loddemaske 1 mm (4 mm i diameter fra referencemærker center)
Jeg mener dog, at figurer er anderledes for mange Pick & Place maskiner, så du shoud spørg din samlevirksomhed.

Her er link til SMEMA standard for Fiducials: http://www.smema.org/smema3.1.pdf

tak fyrene.

Og hvordan kan jeg placere lokale fiducials på komponenter?inde i QFP kvadratisk?eller udenfor?-hvor langt?Hvor stor?

bør være den samme simbol i den modsatte hjørner?
bør være den samme simbol for lokale og globale?

Og hvad med BGAs?Jeg kan ikke anbringe noget inde i firkant.

Er det nødvendigt at bruge to til lokale?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back