Referencer om at designe en analog multiplikator baseret på op-amp/transistor

S

sec

Guest
Hej, ville en gerne gøre et analogt multiplikator baseret på op-amp eller / og transistor. Kan nogen henvise mig websider eller hjælpe mig. tak

Datablad for LM118 indeholder fire Quadrant Multiplier kredsløb, du ønsker. Datablad for LM194/LM394 have Et Quadrant Multiplier kredsløb.

sek, Bygning en analog multiplikator fra diskrete transistorer er upraktisk på grund af det stramme parameter matchende påkrævet (Look up "Gilbert Cell" på nettet). . Du kan bygge en 2 kvadrant multiplikator fra en OP AMP eller komparator ved hjælp af en puls bredde modulation ordningen. at kontrollere om tidspunktet for en analog switch, og filtrere output. Regards, Kral

Dybest set en multiplikator output er Z = X * Y, og det kunne også Konsulentfaglige Z (t) = x (t) * Y (t). Amplitudemodulation formel har den samme struktur, og det følger, at multiplikatoren kan bruges som amplitude modulator.

er denne Analog Multiplier gange frekvensen eller forbedring af gevinsten? Hvad er kvadrant multiplikator betyde?

Mere om analog multiplikator, og hvordan det kan bruges, du kan finde i databladet til MC1495. Fire kvadrant betyder, at både variable X og Y kan have positive eller negativt fortegn. To kvadrant betyder, at en af ​​de variabler kan kun have ét skilt og andre begge tegn. Bruge analogi med kartesiske flyet.

Normalt analoge multiplikatorer baseret på forskellen aktuelle dividers, der styres af indgangsspændingen, eller strøm dividers, der regeres af input strøm fra mod-til-i-konvertere. Men disse ordninger har en lav nøjagtighed. For høj præcision, du kan bruge ADC med multiplikation DAC [/img]

sek, Som Borber påpeget, kan en analaog multiplikator bruges som en AM modulator. Men DC kendetegn, såsom DC offset er normalt ikke vigtigt i en AM modulator. Regards, Kral

DC offsets på AM producerer parasitære spektrum komponenter (produkter) på ωm og ωc.

Borber er rigtigt, selvfølgelig. Men i en modulator ansøgning, kan kondensator kobling bruges til at fjerne DC forskydninger, medmindre graduering komponenter virkelig skal gå ned til DC.

Fire kvadrant multiplikator er bedre, fordi kun multiplikator forskydninger, som er små producerer parasitter. To kvadrant multiplikator kan anvendes, hvor ωm kan få DC offset.

kan nogen har Analog Multiplier kredsløb og gør derefter sende mig også, hvis u har C kodning til at bygge den analoge multiplikator derefter multipliceres signalet og NRZ niveau og fasetransformeren bcoz mit proj er BPSK modulator SÅ Send mig kodning og CKT Thanx SVAR

Gemte min eksamen (at jeg vil formentlig lykkes i morgen):) Tak for at forklare "fire kvadrant multiplikator": D

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back