reflectarray simulation

F

fengzujian

Guest
Hej ven! er der nogen at være farmilar med reflectarray, eller har nogle nyttige arbejde før, kan give mig lidt hjælp om det er simulation.

dens mulige i CST. Jeg har simulere en 24cm * 24cm enkelt lag reflectarray med et horn til foder i X band. det tage 3 timer at simulere.

[Quote = fengzujian] hi ven! er der nogen at være farmilar med reflectarray, eller har nogle nyttige arbejde før, kan give mig lidt hjælp om det er simulation. [/quote] Hej, hvilken slags reflectarray celle u ønsker? DRA, roteres mikrostrip, blænde koblede, variabel slot i jorden, elementer, nærhed sammen, stablet, flerlagsmaterialer cirkulær polariseret, eller lineært polariseret pls være begrænset til cerian en som vi kunne hjælpe med hensyn

Jeg arbejder også med reflectarrays .. Jeg har brugt HFSS og IE3D til simulering af arrays konfektionerede af metalliske patches og slots ..

hi aamir064 som u kender reflectarray har største ulempe, at den begrænsede båndbredde nogle papirer tale om forbedring af denne ulempe nogen ideer vil blive godt her til diskussion ven, kunne pls uploade simulerede fil under IE3d, der kunne hjælpe, hvad r trinene i modellering i IE3D (port, vægge) så videre angår

godt i IE3D jeg har brugt flyet bølge excitation og ingen randbetingelser .. Jeg har plottet den stråling mønster i E og H flyet. For øjeblikket har jeg simulerede et 16x16 celle non-uniform patch afspejler array@12.5 GHz. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1. minutter: [/color] [/size] hvad er de specifikationer, du arbejder med?

hi aamira064 tak for ur svar vil jeg gerne spørge, om IE3d kunne få den fase plot af celle som HFSS, CST? det er mit spørgsmål kan jeg bruge feeder horn med array i ie3d? Jeg bruger CST i min simulering, brug komplette struktur op til 31 * 31 celler jeg bruger alle i mit design DRA (dielektrisk resonator antenne) angår abdulhady

I dont tror, at man kan bruge et horn feed i IE3D, fordi det virker for plane konstruktioner ... men også mig jeg er interesseret i at simulere reflectarrays med et horn excitation .. Hvis nogen har experiance og et eksempelprojekt .. bedes aktie.

[Quote = aamir064] Jeg tror ikke, at man kan bruge et horn feed i IE3D, fordi det virker for plane konstruktioner ... men også mig jeg er interesseret i at simulere reflectarrays med et horn excitation .. Hvis nogen har experiance og et eksempelprojekt .. bedes aktie. [/quote] Hej, det vigtigste spørgsmål er, hvordan u får den fase tallet plottet versus celle dimension i IE3D, der er mit spørgsmål? i CST, det HFSS er så let at få den

Hej abdoeng, :) Har du prøve at simulere de overvejelser fase til en enkelt enhed celle med skrå hændelse bølge i CST? Thanks

Hej abdoeng, :) Har du prøve at simulere de overvejelser fase til en enkelt enhed celle med skrå hændelse bølge i CST? Takket
Ja, med samme resultater som HFSS

Så hvordan kan du simulere refleksion fase for skrå hændelse bølge i CST? Jeg har simulere de overvejelser fase for normal hændelse bølge i CST med en bølgeleder port på toppen og korrekt randbetingelse, har jeg forsøger at finde en måde at rotere bølgeleder havn for at efterligne de skrå hændelsen bølge, men undlader at gøre det. Takket være en masse.

floquet tilstand kræver periodisk struktur, så vi bruger enhed celle i x og y og automaic havnen være i top og ned i cellen, medmindre der ikke E dirigent fly på jorden

Thanks for sharing metoden. Jeg er bare en nybegynder om floquet tilstand, stadig slør. Ligner jeg nødt til at bruge mere tid på at lære om floquet mode. Anyways virkelig sætter pris på dig. :)

floquet tilstand kræver periodisk struktur, så vi bruger enhed celle i x og y og automaic havnen være i top og ned i cellen, medmindre der ikke E dirigent fly på jorden
Hej abdoeng, du betyder definere to floquet havn på samme tid, en port i toppen og en port i bunden af enheden celle? Hvis jeg har en stelplade, så hvor mange floquet port jeg nødt til at sætte? Tak

Hej, hvilken slags reflectarray celle u ønsker? DRA, roteres mikrostrip, blænde koblede, variabel slot i jorden, elementer, nærhed sammen, stablet, flerlagsmaterialer cirkulær polariseret, eller lineært polariseret pls være begrænset til cerian en som vi kunne hjælpe med hensyn til
Hej Tak for din opmærksomhed, mit arbejde er om DRA reflectarray og specielt blænde koblet men jeg kan ikke simulere det godt jeg ikke simulere blænde kombineret patch, også (specielt fig 3.20.table 3,1 i Encinar reflectarray bog) pls hjælpe mee

DRA reflectarray er ganske udfordring, selvom du fik en god simulering resultat, især når du kommer til fabrikation af DRA reflectarray i praksis er det meget vanskeligt at placere alle de DRA blokke præcist kan lide hvad du designet i simuleringen og fabrikerede DRA reflectarray altid ende op med Dras position bliver flyttet fra 0.5mm-1mm eller roteres med 1 grad-2 grad afhænger af hvor god din dygtighed. Da mange elementer, der blev brugt, vil alle disse små fejl tilføje op og giver et stort anderledes i eksperimentets resultater.

DRA reflectarray er ganske udfordring, selvom du fik en god simulering resultat, især når du kommer til fabrikation af DRA reflectarray i praksis er det meget vanskeligt at placere alle de DRA blokke præcist kan lide, hvad du har designet i simuleringen og fabrikerede DRA reflectarray ender altid med Dras position få flyttet fra 0.5mm-1mm eller roteres med 1 grad-2 grad afhænger af hvor god din dygtighed. Da mange elementer, der blev brugt, vil alle disse små fejl tilføje op og giver et stort anderledes i eksperimentets resultater.
Hej tak, men nu kan jeg ikke simulere det, godt mit arbejde er blænde koblet DRA, kan du hjælpe mig ? virkelig, jeg kan ikke simulere blænde koblet patch, og jeg forstår ikke det problem.

hi gøre nogen khow om reflectarray båndbredde? hvorfor fase kurven i båndbredde, skal være parallel? hjælp mig plz!

vi definerer 1 dB båndbredde i forstærkning figur andet udførelsen af reflectarray fuldstændig afhængige af figuren kurve, så flere linearitet føre til en mere bred båndbredde

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back