reflectarray simulering ved hjælp CST MWS

P

panou

Guest
[Size = "3"] Kære alle, jeg forsøger at simulere en reflectarray hjælp CST MIKROBØLGEOVN STUDIO. Den reflectarray er 18 * 18 cirkulære array med en radius omkring 4'', 13GHz centerfrekvensen. Jeg bruger Variable-sized patches i denne reflectarray. I øjeblikket er jeg ved hjælp af en simpel waveguide som føde, ikke at bruge hornet foder. Men da jeg forsøgte at bruge forbigående Problemløser, en fejl opstod: [color = "red"] Memory ressourcer udtømt, mens du prøver at afsætte matricer. Fejl i beregning af slover matrix. [/Color] Måske har jeg behov for at bruge en mere kraftfuld computer til den store matricer? Enhver har simuleret reflectarray bruger CST? Enhver hjælp? Tak! Best, Panou [/size]

Update: Jeg forsøgte at bruge Integral Equation Solver, det virker men tager tooooo lang tid.
[size = "3"] Kære alle, jeg forsøger at simulere en reflectarray hjælp CST MIKROBØLGEOVN STUDIO. Den reflectarray er 18 * 18 cirkulære array med en radius omkring 4'', 13GHz centerfrekvensen. Jeg bruger Variable-sized patches i denne reflectarray. I øjeblikket er jeg ved hjælp af en simpel waveguide som føde, ikke at bruge hornet foder. Men da jeg forsøgte at bruge forbigående Problemløser, en fejl opstod: [color = "red"] Memory ressourcer udtømt, mens du prøver at afsætte matricer. Fejl i beregning af slover matrix. [/Color] Måske har jeg behov for at bruge en mere kraftfuld computer til den store matricer? Enhver har simuleret reflectarray bruger CST? Enhver hjælp? Tak! Best, Panou [/size]

CST MWS er ikke egnet til store struktur. Den er baseret på Finite integration Teknik og bruger volumen diskretisering. Jeg tror, skal du bruge ADS Momentum af FEKO Software. De er baseret på Moment Method. Også, hvis du er fortrolig med Ansoft HFSS, så du kan bruge Floque randbetingelse at løse dette problem.

Tak, vil jeg forsøge FEKO. Jeg bruger variabel størrelse patches i reflectarray, er det ikke periodiske enhedscelle. Kan jeg stadig bruge Floque grænsen? Jeg tror, at Floque grænsen gælder kun for række, hvis elementer er alle ens.
CST MWS er ikke egnet til store struktur. Den er baseret på Finite integration Teknik og bruger volumen diskretisering. Jeg tror, skal du bruge ADS Momentum af FEKO Software. De er baseret på Moment Method. Også, hvis du er fortrolig med Ansoft HFSS, så du kan bruge Floque randbetingelse at løse dette problem.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back