Refleksion koefficient spørgsmål.

C

cdeguzma

Guest
Hej ...
Jeg forsøger at løse et problem, og ikke rigtig ved, hvor man skal begynde.
Hvis du har freespace / materiale / freespace og får Permittivitet, tykkelsen af materialet, og bølgelængde.Hvordan er en formodes at være i stand til at calc betænkningstiden koefficient?Jeg vagt forstå, hvordan bølgelængde virkninger det.Please help!

BTW ... hvis du ikke allerede har gættet det ...
Jeg er en newbie på dette.

takket så meget for din hjælp

Der vil være overvejelser fra begge grænser hvor impedans ændringer.Den bedste måde at nærme sig dette er fra standard transmissionslinje, ligninger, der også finder anvendelse.

dette er et kompliceret spørgsmål, y skal fortælle mig, hvilke konkrete betingelse,
f.eks hændelsen vinkel på den bølge, det område af det materiale,
osv. Alle disse vil påvirke den afspejles koefficient

At indsnævre det, jeg virkelig er forvirret over, en normal hændelse bølge er på vej fra ledig plads til et medium derefter ud til fri plads igen.Jeg forsøger at finde forholdet mellem bredde på mellemlang og permeabilitet / Permittivitet så jeg kan beregne refleksion koefficient.Jeg
har prøvet 'google-Ing' det, men jeg
har fundet noget nyttigt.

hej.
dette er et klassisk kapitel i enhver elektromagnetisk tekst bog.Du kan finde en løsning på dette problem i de bøger af požar (MW engineering chap 1), Hayt (Engineering Electromagnetics
kap. 11), Collin (Field teorien om guidede bølger chap 3 ),...Online e-bog af Orfanidis omfatter flere kapitler beskæftiger sig med dette problem (multilayered dielectrics).

problemet i grunden er, at ethvert materiale har en tilknyttet bølge impedans, der er relateret til dets electomagetic ejendomme (Permittivitet, permeabilitet, ledningsevne).En bølge genereret i en mellemlang og hændelse i andre mellemstore ser en anden bølge impedans, og derfor kan en del af energien kommer til udtryk og en del transmitteres.Randbetingelser på grænsefladerne give den mængde signal afspejles og transmited.

(Jeg har forsøgt at attch en pdf, men jeg har nogle problemer med den. Ill fortsat forsøger).PDF (som jeg prøver at vedhæfte) giver en ganske god introduktion til, hvordan problemet er løst.for skraa incidensen tjekke tidligere referencer.

hilsen

Hvis den bølge er vinkelret på overfladen, den diffraktion er lille nok, tand = 0, n = refleksion indeks.

Max overvejelser om
1. overflade er givet ved:
R1 = ((n-1) / (n 1)) ^ 2

Max refleksion på begge flader, som er forårsaget af re-refleksioner er givet ved:
R2 = 4 * R1 / ((1 R1) ^ 2)

Lad start, hvor du stoppede:

Grænsesten af struktur (2) er bølge rammer bølge kommer fra ledig plads (1)?Er det microstrip eller coaxial?eller andet, som er vigtigt?

Fra ledig plads at gå til et andet medie.Right?

Kender du tallene permetivity, har du materiale ensartet i strukturen?

På grænser.Z0 ledig plads er 137ohms.Vide magnetiske permeabilitet og elektriske Permittivitet af grænsen kan du finde Z0 (karakteristisk impedans på struktur)

Derfra kan du beregne betænkningstiden koefficient.

nu du siger bølge ind og giver denne struktur og igen for at frigøre plads.Du gøre det samme.

Men i dette tilfælde Z0 ikke er ledig plads, men struktur (1) bølge er på rejse og ledig plads (2) er belastningen impedans.Roller få vendt.

Dette er et meget klassisk transmission line problem.
Mand efter nogle tal og nogle detaljer!

Refleksion opstår, når og hvor bølge hits impedans diskontinuitet.Så ved grænserne.

andet:
---------
Tingene ikke falder så vidt dette.Men først skal være langt nok for undervisningen sophomore viden.

Når bølgen hits impedans diskontinuitet nogle rejser forude men nogle rejser tilbage (det er afspejlet bølge) og ved begyndelsen af den struktur, når oprindelige bølge trådte den afspejles bølge opstår en anden impedans dicontinuity og derefter nogle kommer ud, og nogle bliver afspejlet tilbage
osv. og alt bliver en geometrisk serie.

Og her er et billede for at kunne være spørgsmålet.Giv detaljer.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Hvis du har požar 2nd ed,
er det problem 1.7.
Nærmere oplysninger om det problem: plane bølge normalt hændelse på et dielektriske pladespor af Permittivitet er og tykkelse d = lambda0 / (4 * sqrt (er)).lambda0 er ledig plads bølgelængde på hændelsen bølge.hvis ledig plads findes på begge sider af pladespor finde overvejelser koefficient på den bølge afspejles fra forsiden af pladespor.

Ved ikke, hvordan du indsætter billeder, men det ser sådan ud: fri spacee (e0) / medium (0 => d, e0er) / ledig plads (e0) ... langs z aksen.

Jeg synes dit spørgsmål er, hvordan den bølgelængde har indflydelse på overvejelserne coeficient.
Lad sige materialet har en konstant dielektriske konstant over freq.Substratet er finit dimensioner.For eksempel er der overvejelser på input (luft til substratet) og en anden refleksion på outputtet (subs til luft).Faktisk er der mange overvejelser mellem de to ender, og de samlede overvejelser bølge ved indgangen er sammenlægning af alle de bølger.Det er en frekvens dependend becous substratet længde.
Substratet bredde har også indflydelse på freq.Overfladen er en magnetisk væggen og afstanden mellem væggene har en frekvens dependend refleksioner.

DJ

cdeguzma wrote:

Hvis du har požar 2nd ed, er det problem 1.7.

Nærmere oplysninger om det problem: plane bølge normalt hændelse på et dielektriske pladespor af Permittivitet er og tykkelse d = lambda0 / (4 * sqrt (er)).
lambda0 er ledig plads bølgelængde på hændelsen bølge.
hvis ledig plads findes på begge sider af pladespor finde overvejelser koefficient på den bølge afspejles fra forsiden af pladespor.Ved ikke, hvordan du indsætter billeder, men det ser sådan ud: fri spacee (e0) / medium (0 => d, e0er) / ledig plads (e0) ... langs z aksen.

Hmmmm en fejl højre-midt den siger: d = / (4 * sqrt (er)) Jeg mente at skrive det d = lambda / (4 * sqrt (er)).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back