Reg: Switching Frequency for DC-DC-konverter

S

sakthivel.eee

Guest
Kære Alle,
Dette er Sakthivel fra Varroc Enginnering.Jeg arbejder som ingeniør med R & D.

Jeg ønsker at designe ikke-inverterende buck-boost DC-DC-konverter.Jeg er ny til DC-DC-konverter design.The spec er nedenfor.

Buck
Input spænding: 48V
Udgangsspænding: 10Volts, 45amps

Boost
indgangsspænding: 10V
Output Voltage: 48volts, 45amps

Mit spørgsmål er, hvad der vil være tilnærmelsesvis skifter fequency til praktiske værdier induktortypen og kondensator for denne højere rating?(Jeg ved, at så skifte frekvens stiger, IC størrelse aftager. Skift tab stiger)

Jeg tryed at beregne induktans værdi for 20KHz som skifte frekvens.Jeg fik omkring 400uH.Men jeg kommer til at vide, at 400uH (at) 45amps er diffcult at komme på markedet.Er det så?Hvis det er, hvor meget induktans værdi, vi får for 45amps?ER 20KHz er for lav koblingsfrekvens for DC-DC-konverter?Generelt for højere rating af DC-DC Conveter (45 ampere 48 volt), hvad der vil være koblingsfrekvens praktisk brugt?

Thnaks på forhånd

Thanks & Regards,
S. Sakthivel

Sorteper udgangseffekt er 450W og øge udgangseffekt er 2160W.Er det rigtigt?

Nej. Alle disse r omtrentlige specifikation.Jeg vil gerne vide kun skifte frekvens.

Ved hjælp af god kvalitet ferritkerner du kan gå fra 70 til 150kHz.

godt, hvis du kan passere den komplette skematiske jeg vil tage et kig.

om transformer, løsningen er du WID selv.Ingen tvivl.

newton.b (at) live.comTilføjet efter 3 minutter:hensyn til transformer, løsningen er du WIND transformeren selv.Ingen tvivl.

HI
Faktisk Min tvivl er Vejret 20KHz er for lavt til 45Amps DC-DC Converter operation?
45Amps 500uF Induktorer er tilgængelige på markedet?Er det optimestic at bruge det i DC-DC Converter? Hvad vil størrelsen af induktortypen

Hej!

I mange DCDC chips, er koblingsfrekvens et par hundrede kHz.
Så jeg vil gætte på, at 20 k ikke er nok.

Du sagde den ulempe ved høje frekvens er tab af effektivitet.Bestemt,