Reg: Switching Frequency for DC-DC-konverter

S

sakthivel.eee

Guest
Kære Alle,
Dette er Sakthivel fra Varroc Enginnering.Jeg arbejder som ingeniør med R & D.

Jeg ønsker at designe ikke-inverterende buck-boost DC-DC-konverter.Jeg er ny til DC-DC-konverter design.The spec er nedenfor.

Buck
Input spænding: 48V
Udgangsspænding: 10Volts, 45amps

Boost
indgangsspænding: 10V
Output Voltage: 48volts, 45amps

Mit spørgsmål er, hvad der vil være tilnærmelsesvis skifter fequency til praktiske værdier induktortypen og kondensator for denne højere rating?(Jeg ved, at så skifte frekvens stiger, IC størrelse aftager. Skift tab stiger)

Jeg tryed at beregne induktans værdi for 20KHz som skifte frekvens.Jeg fik omkring 400uH.Men jeg kommer til at vide, at 400uH (at) 45amps er diffcult at komme på markedet.Er det så?Hvis det er, hvor meget induktans værdi, vi får for 45amps?ER 20KHz er for lav koblingsfrekvens for DC-DC-konverter?Generelt for højere rating af DC-DC Conveter (45 ampere 48 volt), hvad der vil være koblingsfrekvens praktisk brugt?

Thnaks på forhånd

Thanks & Regards,
S. Sakthivel

Sorteper udgangseffekt er 450W og øge udgangseffekt er 2160W.Er det rigtigt?

Nej. Alle disse r omtrentlige specifikation.Jeg vil gerne vide kun skifte frekvens.

Ved hjælp af god kvalitet ferritkerner du kan gå fra 70 til 150kHz.

godt, hvis du kan passere den komplette skematiske jeg vil tage et kig.

om transformer, løsningen er du WID selv.Ingen tvivl.

newton.b (at) live.comTilføjet efter 3 minutter:hensyn til transformer, løsningen er du WIND transformeren selv.Ingen tvivl.

HI
Faktisk Min tvivl er Vejret 20KHz er for lavt til 45Amps DC-DC Converter operation?
45Amps 500uF Induktorer er tilgængelige på markedet?Er det optimestic at bruge det i DC-DC Converter? Hvad vil størrelsen af induktortypen

Hej!

I mange DCDC chips, er koblingsfrekvens et par hundrede kHz.
Så jeg vil gætte på, at 20 k ikke er nok.

Du sagde den ulempe ved høje frekvens er tab af effektivitet.Bestemt,
jo mere du har forbigående tilstande af komponenter, jo mere forbrug.
Men på den anden side giver høj frekvens du at foretage en simpel bredbånd med en
nogle sløjfer af tyk kobber.Som effektivitet afhænger også af spolen's modstand,
så hvis du vil have en anstændig effektivitet.Kontroller også FET's krydset capacitance.Dora.

HI,
IS 500UH (at) 45Amps praktisk værdi? Er det tilgængeligt på markedet, eller er det så stor værdi for DC-DC Converter ansøgning?

Thanks in advance,

Thanks & Regards,
Sakthivel.S

Med de strømninger, der er involveret, og hvis effektivitet er vigtigt, vil jeg se på poly-fase lovgivere og synkrone ensretter controllere.Disse gør det muligt at opbygge konvertere kører op og derefter 1MHz og opnå en virkningsgrad på 98% eller mere.

Fordelen ved anvendelse af poly-fase er belastningen er delt tillader anvendelse af mindre og hurtigere at skifte udstyr og faldende tab i IC.

Med et boost regulator, nuværende toppen induktortypen er normalt meget højere end den aktuelle belastning, så du er nødt til at se ud til centrale mætning.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back