Regulatory: IEC60950 sikkerhed klassifikation: behov for rådgivning

J

jandersson

Guest
Hej,

Jeg er involveret i en protokol konverter projekt.Denne enhed har et antal ethernet (100BaseTX) havne, og en ekstern strømforsyning.PCB er monteret i en plastik tilfældet med vægbeslag "nøglehullerne".

Vores reguleringsmæssige partner har nedlagt vægmontering nøglehullerne gør produktet "stationært udstyr", og at plast skal være fremstillet af 5VB brandklasse materiale til at gøre plastik Hvis et "brand kabinet".

Jeg kunne (næsten) at forstå dette, hvis enheden var en "primære kredsløb", men den eksterne strømforsyning klassificerer denne enhed som "klasse III" og "SELV kredsløb", i henhold til IEC60950 kapitel 1.2.4 og 1.2.8, "klasse af udstyr "og" kredsløb og kredsløb karakteristika ".

Er virkelig alle DSL-modem, hub, printer-servere og lignende udstyr lavet af 5VB plast?De fleste af dem har denne form for vægmontering nøglehullerne.

Afsnit 4.7.1 af 60.950 stater to forskellige metoder (1 & 2) at sikre brandsikkerheden.Jeg forstår de metoder, som denne:
1.Brug komponenter, materialer og ledninger, som er brandsikre (jeg får brug for en brand kabinet), eller
2.Test alle fejl sager om relevante komponenter.(Jeg vil ikke have en brand indelukke).

Hvis jeg går efter metode 2 mit gæt er, at jeg kan holde det nuværende kabinet, men jeg bliver nødt til at angive et antal prøvesager på prøve huset.

Strømforbruget er over 15W, så jeg ikke kan bruge Limited Power Source (LPS) måde at få denne enhed godkendt.

Enhver form for hjælp om dette emne ville være virkelig værdsat.Del jeres erfaringer, jeg har virkelig brug for at forstå dette for at få dette projekt lukket.

Jeg kunne virkelig bruge noget hjælp til dette.

Vil en sikring tæt på magten input begrænse antallet af komponenter, der skal testes for at
dem, før sikringen?

På forhånd tak.

Hej,

Jeg er i øjeblikket ser på IEC 60950.Hvis dit system bruger ekstern DC-forsyning, vil det være klasse som en begrænset strømkredsløb.Også hvis dit kredsløb bruger en masse af de nuværende ligesom min ansøgning, 20A samlet, men delt mellem flere kredsløb, vil jeg bruge en lunte netværk i brand indelukke foreslået af en ekstern sagkyndig rådgivning.Jeg vil møde ham i den nærmeste fremtid for at diskutere min ansøgning en smule mere endnu for at se, hvad jeg ellers er nødvendigt for at opfylde standarden.Lagt efter 2 minutter:naturligvis overspec dine kabler og ledninger til dit produkt måske det dobbelte af den nuværende rating og spænding på at opfylde elektrisk og også materialer til brandsikkerhed.Jeg tror, PTFE ledninger opfylde brandfarlighed.

Nogle punkter og forhåbentlig hjælper

1.) Plastic normalt lavet af ABS

2.) PCB: 94V0 ROHS

3.) Nr. metaldele f.eks opladning pins, kan stikkene osv. blive berørt af menneskelige krop.(Dette er et must, en del af LSD test ellers kravet er meget hård)

4.) Vægbeslag nøglehullerne: elektroniske dele, må PCB osv. ikke udsættes for omverdenen.Det vægbeslag bør være et supplement del at klikke på din plastikboks.Derfor bigs huller kun vises på vægbeslag, men ikke selve boksen.

5.) Ekstern strømforsyning, mener du bruge adapter gøre?Hvis ja, adapteren SKAL med CE-eller UL certifikat.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back