rejst cosinus filter

H

HK

Guest
hej, kan jeg kende er det jeg skal modulere en Manchester kodet puls ved hjælp af ASK, PSK eller FSK, før de rejste cosinus filter?, så jeg kan få en eller anden form gerne SINEWAVE output? tak for eventuelle råd.

De rejste cosinus filter er en matchet filter til rektangulære impulser.Dette betyder, at det maksimerer signal
/ støjforhold i midten af pulsen.

Denne form bør deles mellem sender og modtager.Denne opdeling gør kvadratroden rejst cosinus filtre i hver ende.

En rektangulær puls er meget høj båndbredde (infinte i thoery), på grund af de 0-tiden tegn ændringer i bølgeform.Hvis vi bruger den puls til det samme modulere en transportør SINEWAVE, ændringerne i den SINEWAVE vil være meget brat ie; båndbredden af luftfartsselskabet vil også blive meget høj.De fleste kanaler har begrænset båndbredde og så vil de i høj grad svække / fordreje transportøren bølge.Derfor er det meget ønskeligt at gøre transportøren besætte mindst mulige båndbredde for en given datahastighed.Med andre ord, ville det kræve en kanal for uendelig båndbredde til at gennemføre sådan en bølgeform uden forvrængning.

Naturligt fald i fordrejning kan opnås, når det modulerende signal optager mindre båndbredde.Dette ville betyde, at impulserne ville have for at komme længere og længere Men vi dont ønsker at reducere den datahastighed enten.Så spørgsmålet kommer ned til dette: Jeg ønsker at sende ved x symboler per sekund, hvad der er den mindste båndbredde, at jeg kan fylde?Det viser sig at være halvt symbolet sats (x / 2 Hz).(Nyquist sætning).Så det næste spørgsmål er, hvilken bølgeform vil give mig, at båndbredden for fremsendelse x bps?Da vi har brug for, i dette tilfælde, striclty begrænset BW, pulsen skal være uendelig løbetid og så er der ikke realiseres.De rejste cosinus bølge gør den praktiske tættest-cut til denne reqiurement.Også i kraft af sin nul værdi på toppen af den tilstødende symboler, således at også blandt symbol interferene er holdt på et minimum.
-b

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back