relæ noice reset pic microcontroller

A

abilashjoseph

Guest
Hej, Jeg lavede en mikrocontroller kredsløb, der relæer, i mit kredsløb GND og NEUTRAL er kortsluttet, problem er, at controlleren er nulstilles, når relæet slukker, skifter relæet 230VAC, hvad er grunden til, enhver kredsløb for at undgå dette? Please hjælp mig. tak på forhånd ..

HI, Put en diode over relæet spolen!. --------------------------------------------- + | | D | __|__ / \\ |____| relæspole. | | |----|________ Microcontroller

Herre, tak u, jeg allerede brugt en uln2003 relæ driver. og også jeg prøvet med en diode over relæet spolen, det samme problem findes. og jeg bruger en 100UF electroletic kondensator tværs spolen.

det er et fælles problem, første brug friløb diode på 2003 (pin9, samme V + som relæ), og dont glemmer at deklarere alle inused port (Jeg sætter alle inused port til produktion og lav) og hætte 0,1 nærheden V + af pic

Hej ven Jeg har samme problem med PIC12F683 i fortiden. For at løse dette problem, Put en 0.1uf kondensator og en 220uf/16V elektrolyt kondensator parallelt mellem Vcc pin og GND ben Microcontroller. PCB spor mellem kondensator og pin holde så korte som muligt. Anden løsning. Isoler relæ fra Microcontroller bruge PC817 optoisolator. og også Isoler Microcontroller VCC og relæ spole forsyning. Håber, at dette er at hjælpe dig. Shyam

forsøge at sætte en lille kondensator på tværs af relæ, jeg ting du skifter ac volt, så prøv at skifte til nul passage

ved hjælp af optokoblere og separat levering vil løse dette problem

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back