relæspolen behov kondensator

Y

yassin.kraouch

Guest
Jeg vil gerne tænde et relæ ved hjælp af en kondensator, spolen af ​​relæet behøver 0,4 W i 10 ms, jeg ved ikke hvordan man beregner kondensatoren i uF nødvendig for at tænde relæet

Hvad er spolen relæet spænding? Kan du måle DC-modstand af relæspolen?

Forsøger du at forsinke turn-on ved 10ms eller har relæets-on for kun 10 mS? Alt dette afhænger af relæets pull-in/drop-out spændinger, er strømforsyningen, og spolen modstand og induktans. Skriv venligst en skematisk fremstilling af, hvad du har i tankerne. Ken

spændingen af ​​relæet er 6V at tænde relæet i at opretholde 0,4 W i 10 ms af spolen i relæet

Er dette et holderelæ? Kan du skrive en del af # eller et link? Ken

her er et link [url = http://radiospares-fr.rs-online.com/web/p/products/6803760P/] Achetez Relais électromécaniques sur rswww.fr, livraison Gratuite le lendemain. [/url]

Du bruger en 5V relæ på en 6V forsyning? Hvordan har du skifter i kondensatoren? Er du sætte kondensator i serie eller parallelt med spolen for at skifte det? Coil modstand er 62Ω, udbuddet er 6VDC, pull-i spænding, er 3.5VDC (5v relæ). Under forudsætning af spolespænding skal forblive over 3.5V for 10mSec: [url = http://www.bowdenshobbycircuits.info/rc.htm] RC Time Calculator [/url] Ligner en 0.22uF kondensator vil give dig ~ 12ms, så bør arbejde. Ken

R_coil = V_coil ^ 2/P_coil = 90 Ohm (relætype A06) V_coil = 6V P_coil = 0,4 W Lad os antage: L_coil (spole induktans) er relativt lille. V_cap = 6V (en smule højere er bedre) T_dis = 10ms dV_cap = spændingsfaldet efter T_dis = 1V I_coil = V_coil / R_coil = 67 mA kondensatorudladning er lineær C = I_coil * T_dis / dV_cap = 667 uF Bemærk: Hvis V_cap = V_coil + V_extra, dV_cap = 1 + V_extra. Dette reducerer værdien af ​​C.

@ KerimF: tak kan du forklare mig, at jeg forstod ikke, hvad du mener.

Hvis det er for praktisk formål, eksperiment praktisk at observere resultater på mulighederne for timing med forskellige værdier af kondensatorer. Det kan tage mindre end fem minutter for at vurdere de rette værdier for kondensatoren. Du kan lide at eksperimentere med forskellige realys af samme reservedelsnummer for variation.

@ KerimF:. Bedes du forklare mig, at jeg ikke forstår, hvad du mener
Jeg brugte to simple formler: P = V ^ 2 / R og dV = I * t / C og beregningerne foretages for at give en værdi for C til at begynde med, da de er tilnærmet. For eksempel vil 1000 uF kondensator kan fungere. Men det sidste ord er, hvad testen giver. Jeg bruger denne teknik, selv med normale relæer for at spare strøm. Jeg tænder på relæet med en kondensator. Og med en seriemodstand mellem Vcc og C, falder relæspolen spændingen til et niveau, som holder relæet (I finde lav andel spænding af eksperimentet). Ulempen ved denne fremgangsmåde er, at der er ladetiden (efter at relæet er slukket), hvor relæet ikke bør tændes (kondensatorspændingen ville være høj nok). Anyway, jeg tilføje min stemme til ALERTLINKS i fastlæggelsen den praktiske værdi af C ved forsøget. Beregningerne bare give en teoretisk tilnærmet værdi, som er bedre end at have ingenting: wink: Kerim

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back