Y
yassin.kraouch
Guest
Jeg vil gerne tænde et relæ ved hjælp af en kondensator, spolen af relæet behøver 0,4 W i 10 ms, jeg ved ikke hvordan man beregner kondensatoren i uF nødvendig for at tænde relæet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jeg brugte to simple formler: P = V ^ 2 / R og dV = I * t / C og beregningerne foretages for at give en værdi for C til at begynde med, da de er tilnærmet. For eksempel vil 1000 uF kondensator kan fungere. Men det sidste ord er, hvad testen giver. Jeg bruger denne teknik, selv med normale relæer for at spare strøm. Jeg tænder på relæet med en kondensator. Og med en seriemodstand mellem Vcc og C, falder relæspolen spændingen til et niveau, som holder relæet (I finde lav andel spænding af eksperimentet). Ulempen ved denne fremgangsmåde er, at der er ladetiden (efter at relæet er slukket), hvor relæet ikke bør tændes (kondensatorspændingen ville være høj nok). Anyway, jeg tilføje min stemme til ALERTLINKS i fastlæggelsen den praktiske værdi af C ved forsøget. Beregningerne bare give en teoretisk tilnærmet værdi, som er bedre end at have ingenting: wink: Kerim@ KerimF:. Bedes du forklare mig, at jeg ikke forstår, hvad du mener