REQ: Behov blodgennemstrømning høreapparat

J

jopapadogr

Guest
Jeg havde et sundhedsmæssigt problem, og min læge har en anordning, som havde en højttaler, og da han rørte ved mit ben med en slags "mikrofon", kunne han høre blodgennemstrømningen gennem højttaleren.Jeg søger at bygge en lignende anordning til mit personlige brug.Enhver hjælp ville være værdsat.

Coudnt gætte, hvad der kan enheden.Kan være det er en elektronisk stethscope eller kan være en doppler.Flere input kan fremme et bedre svar.

Som jeg kunne huske det var en kasse om 30X20X10 cm og har en højttaler og et kabel med en spids i slutningen.Da han åbner den enhed, du kan høre nogle parasitisk støj gerne tys ...fra en untuned radio.Når han sætter spidsen på mit ben, og han var leder efter en blodgennemstrømning.Sudenly da han blev fundet en god blodgennemstrømning, kan du her den støj, strømmer blodet gennem højttaleren.Og i sidste ende, når du tager en stor ånde støjen var stoping indtil normal vejrtrækning.Håber at hjælpe en eller anden måde

takker for alle svar

Det er så sikker på det er en doppler.Dopplers er meget vanskeligt at konstruere en gennemsnitlig hobbyplan, da det kræver tunning ligesom i forskellige secttions som i en radio.Du kan prøve at få en readymade en, der er til rådighed med pharmacuitcal diistributors eller Kirurgiske leverandører.Men stadig vænne sig til at høre hjerteslag gennem støjen kommer med praksis.Held og lykke

Ja, det er.Ved en google søgning fandt jeg, at det præcis, hvad jeg har brug for.En akustisk dopler vene søg.I'm proffesional elektronisk ingeniør, og jeg har en 2 lm osciloscope for test.Er det muligt for alle sende en sådan konstruktion?Jeg vil holde med at se på det.takke jer alle for hjælp

Jeg personligt har ikke nogen doppler design.Men du må vente og se, om nogen andre venner komme ud med nogle mønstre for dig.Held og lykke

Det er nok Doppler flowmeter.Det fornemmede signal er variation i frekvens skift af et ekko reflekteres fra blodceller.Jeg kender en ingeniør, der havde konstrueret en sådan anordning (der bogstaveligt talt var under 20 elektroniske komponenter).

Lader håber da, at nogen kan sende sutch design.Jeg kan godt lide at fortælle mig din mening i min idé.
Lad os antage, at vi har en ultralyds-radar udstyr ex for parkering
Det fungerer på samme prinsipal.Sender ultrosonic frekvens og modtager feedback.
Jeg tænkte på, om denne form for tilpasset kredsløb dækker mine behov.hvad mener du om det?
Det er bare en tanke

jopapadogr skrev:

Lad os antage, at vi har en ultralyds-radar udstyr ex for parkering

Det fungerer på samme prinsipal.
Sender ultrosonic frekvens og modtager feedback.

Jeg tænkte på, om denne form for tilpasset kredsløb dækker mine behov.
hvad mener du om det?

Jeg har fundet en måde at gå nu, men jeg har en kritisk spørgsmål.Hvor jeg kan finde en HF ultralydstransducer kaldet PZT-5 eller ækvivalens desing.Mit behov er at opnå en genlyd frekvens omkring 2-3MHZ at bygge en sonde.Enhver info ville være nyttigt.

Der kan være blodkar finderne med engangs applikatorer.Jeg så sådan noget, men kan ikke huske den maker eller modellen.Transduceren er i den billige engangs applikator.Det kan eller kan have den frekvens, du ønsker, selv om.

Når det kommer til hobby ultralyd normalt en picks transduceren fra hvad der er tilgængeligt først.Så transduceren drev resten af designet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back