REQ: Data om EM simulering hastighed ved hjælp af Intel quad-core CPU

W

wave-maniac

Guest
Data om EM simulering hastighed ved hjælp af Intel Core 2 Extreme QX6700 (quad-core) ville blive værdsat. Særligt Jeg leder efter data for CST MWS, HFSS (med multiprocessor support), Feko og IE3D. Jeg spekulerer på, om den er væsentligt hurtigere end Core 2 duo. På forhånd tak

[Quote = bølge-maniac] Data om EM simulering hastighed ved hjælp af Intel Core 2 Extreme QX6700 (quad-core) ville blive værdsat. Særligt Jeg leder efter data for CST MWS, HFSS (med multiprocessor support), Feko og IE3D. [/Quote] Hmm, jeg har lige bestilt en Intel Core2 Duo X6800 med 8 koncerter, og det koster en masse! Sandsynligvis quad-core bliver næste:) Anyway har du nogen modeller eller scripts til at køre en test? Hvilken type af løsere, du er mest interessant?

For CST MWS, mener jeg både Forbigående og tetrahedrale frekvensdomænet. Som for at afprøve modellen, så lad os bruge din model, som du postet sidste år: http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=109966&highlight = Så vidt jeg kan huske, er det en nonradiating bølgeleder struktur. Jeg vil tænke på en udstrålende test struktur senere for at se effekten af PML på simulering hastighed. Med hensyn til HFSS, kan du oprette ovennævnte strucure for det. For IE3D, bare lad os vælge en af sine eksempler, især med tætte masker. For Feko, lad os gå til horn antenne, at den indeholder som et eksempel. Regards

Når du har prøvet at simulere med processoren vil jeg gerne se logfilerne, for at se, hvor hurtig din simulering blev sammenlignet med antallet af meshcells. Jeg arbejder på en høj resonans filter struktur, og jeg har virkelig brug for lidt mere fart på min CST beregninger. Jeg håber, at der er OK:)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back