Req: Dokumenter for FIR filter design.

F

faye_hongdou

Guest
Jeg vil gerne skrive en FIR filter i DVB-S og DVB-C modtager.Alle har nogle dokumenter for nyquist filter og halfband filter algoritme og design?
Og hvordan skal jeg beregne koefficienterne af filter?
Tx et parti.

Ved "Nyquist filter" mener du en anti-aliasing filter?Hvis ja, enhver god henvisning analog filter design kan hjælpe dig (se henvisningen nedenfor).Tanken er at give nok svækkelseskarakteristika at garantere, at der ikke er nogen betydelige frekvens komponenter i input til FIR filter, der er over halvdelen af samplingfrekvensen.
.
Der er to fælles metoder til bestemmelse af koefficienterne i en FIR filter:
.Windowing
.Parker-Mcclellan (en iterativ algoritme, der altid producerer lineære
.fase filtre).
.
Følgende er fremragende:
."Digital Signal Processing en praktisk tilgang", som Emmanuel C Ifeachor og Barrie W Jervis.
.
Denne henvisning omfatter både metoder, og også kommer ind på analog filter design ..
Hilsen,
Kral

u kan gå til dette websted: www.opencore.org.Måske er der nogle ting nyttig for u.

(sorry for mit engelsk)
hvis du er nybegynder på udformningen af FIR filter, ser til Matlab dokumentation
for det første.Matlab har mange eksempler på udformning forskellige typer af digitale filtre med billeder og koden.
Matlab har FDAtool redskab - et redskab for Filter Design og Analyse.Dette værktøj har GUI og er meget let at bruge.

Gå til www.tyder.com.Du kan hente den filter design software.

Bob

Hvis du ønsker at designe filteret derefter er du nødt til at læse Filter design kapitel i DSP af John G. Praokis ...............

Men jeg vil også anbefale dig at dele signalet egenskaber på dette forum, så ser, at nogen kan kommentere ..........

Du kan nemt designe dit koefficienter ved ethvert filter desing metode i at DSP bog og også kontrollere dem i SIMULINK.

-Regards

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back