Req: Information om Li-Ion akku

C

cube007

Guest
Hej,

Jeg leder efter oplysninger om Li-Ion batterier.For eksempel er det muligt (godt) for at skifte cellerne parallelt for at øge kapaciteten?

ved,
cube007

Som jeg ved, batteriet bruge parallelt celler til at øge kapaciteten, men du skal være omhyggelig.
Li-ion-batterier har en meget høj energi kapacitet og lave serie modstand, så hvis du korte 2 batterier sammen det kunne være farligt.

Batteri bruge næsten identiske celler og en vis beskyttelse: en diode parallelt for at undgå spænding inversion, en række PTC at begrænse den maksimale strøm (og undertiden en lo-esr kondensator parallelt med celler).
Når der er også celler i serie (7,2 V, etc. ..) et kredsløb er nødvendig for at udligne ladespænding og undgå, at spændingen over hver celle går over et maksimum på 4,1 eller 4.2V (alt til kemi).

Hvis du har parallelle dem, satte celler i den samme spænding (med en modstand af en ganske lang tid) og derefter slutte sig til dem.
Opladning af batterierne er ikke et stort problem, fordi li-ion celler begrænse den nuværende automatisk ved udgangen af afgift (konstant spænding opladning).

Et par advarsler: begrænse den maksimale ladestrøm, ikke overstiger den maksimale ladespænding (4.1 eller 4.2V), anvende identiske batterier og huske, at de sidste 20% af kapaciteten er i de sidste 100mV beregning!

Søg på internettet til Li-ion-batterier producenter og du vil finde disse informationer mere klar og med billeder!

Farvel

Hej Smanetto,

tak for oplysningerne.Jeg vil tage et kig på hjemmesider af de "store" fremstiller gerne Sanyo og Panasonic at få flere ting.

ved,
cube007

Hej,

omhyggelig, det er meget meget meget svært at få LiIon batterier fra, som du siger, "store" producenter Sanyo eller Panasonic.

Jeg vil foreslå dig at købe standard batterier til kameraet eller videooptageren.

farvel

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back