REQ: Sådan xfer data mellem 2 GPRS-telefoner

Z

ZeRoN

Guest
Kære alle, jeg vil gerne sende / modtage data mellem 2 point via GPRS-netværk via GPRS telefon / modem. (Siemens ME45 eller MOTOROLA G18) Nogen idéer? Det skal bruge TCP / IP (PPP) via GPRS-netværk eller ej? Tak for alle råd. Regards, ZeRoN

Ja, det skal være TCP / IP. Men det er ikke muligt uden hjælp (service) af din GSM-udbyder, er jeg ikke sikker på, at de tilbyder punkt til punkt GPRS. Du er nødt til at bruge særlig service (i mit land): faste kredsløb (Frame Relay) på den ene side (forbindelse til GPRS-udbyder) og din mobiltelefon GPRS-konti. Jeg har det, og det virker ok. hensyn meax98

Jeg kan bruge Siemens ME45 (brug GPRS) til at forbinde til internettet fra pc'en. via RS232 kabel. Thats betyder, kan jeg bruge PPP / SLIP på et indlejret system (AT kommando) forbindelse til internettet via det også, synes jeg. Er jeg rettet? men jeg har ingen ideato få IP-nummer efter at have tilsluttet. Enhver kommentar? Thanks Regards, ZeRoN

Jeg kan bruge Siemens ME45 (brug GPRS) til at forbinde til internettet fra pc'en. via RS232 kabel. Thats betyder, kan jeg bruge PPP / SLIP på et indlejret system (AT kommando) forbindelse til internettet via det også, synes jeg. Er jeg rettet? men jeg har ingen idé om at hente IP-nummer efter at have tilsluttet. Enhver kommentar? Thanks Regards, ZeRoN

Ønsker du at tilslutte din enhed eller pc til GPRS udbyder (internet), eller du ønsker at tilslutte dine to enheder sammen via GPRS (punkt til punkt GPRS)? meax98

Afhængigt af Telco hardware, kan en telefon med Standard programmering: (ved teleselskab side) stammer taleopkald stammer Dataopkaldstype Modtag taleopkald Vil ikke recive dataopkald (side fejl) Hvis det programmerede til data-tilstand: stammer taleopkald (cos 3) stammer Dataopkald (cos 4) Modtage Dataopkaldstype Vil ikke recive Taleopkald lader altså til, at hvis du programmerer én telefon til ISP, vil ikke besvare taleopkald længere. Det afhænger af, hvordan pakkerne er spredt på nettet. For stemmen er de lpcded og så løs dataintegritet For data, der er 2 kanaler indstillet, og ingen tab, men ingen stemme ...

Kære meax98, vil jeg gerne forbinde 2 enheder sammen. (Punkt til punkt GPRS via tjenesteudbyderen) Regards, ZeRoN

Hvor kommer du fra? Fordi, alt hvad du behøver, er hjælp fra din GSM-udbyder. I mit land, jeg bruger tjenesten som den: at have installeret 200 gram sporingsanordninger / skovhuggere i kunder lastbiler og kontrollere dem online via GPRS. hensyn meax98

Du har ingen problemer, simpelthen nødt til at gøre ppp implementering at oprette forbindelse til din internetudbyder, så kan du tx data som pakker af data indkapslet på IP, med UDP ot TCP

Hvis begge mobiler er tilknyttet og aktiveret PDP-kontekst, vil de være opmærksomme på hinanden. Da de fleste operatører er tildeling af dynamiske IP-adresser, skal du altid være opmærksom på dine andre dele IP-adr. I de fleste tilfælde kan du bede om din operatør for at tildele dig statisk IP (privat eller offentlig) Resten er almindelig TCP / IP-kommunikation. Bemærk: Operatørerne kunne begrænse mobil-til-mobil-trafik. Du bør bede om det, eller bare teste det.

Du kan ikke overføre data mellem 2 GPRS-telefoner, hvis den understøttes af en operatør. Oly thig du cn overførsel via GPRS, er MMS og someitmes SMS.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back