req: spørgsmål om PCB

C

chuan556

Guest
Jeg har flere spørgsmål at stille, og forhåbentlig er nogen her kan hjælpe mig:

1) hvad der er fælles mode?
2) når vi simulere en PCB's spor med 90 grader bøjning, må vi tilføje et segment af kapacitans til simulering software.Why?
3) Jeg ønsker at vide mere om frekvensen afhængighed dielektriske tab, der skyldes johnk 1988.

tak.

1.Fælles tilstand er et signal, der er fælles for både og - indgangsterminalerne af en enhed.I en differential forstærker, er det den uønskede del af det signal målt mellem hver indgangstilslutning og referenceplanet der er føjet til hver af de oprindelige signal.

2.Når et spor er lavet med en 90deg bøje, hjørnet er meget lidt bredere end enten spor ind i hjørnet.At tage højde for, at små mængder af ekstra kobber på ydersiden vinkelspids i hjørnet, en lille parasitisk kapacitans kan føjes til simuleringen.I alle men ekstremt høj frekvens RF, eller usædvanlig hurtig kant satser, de ekstra kapacitans af hjørnet er ubetydelig sammenlignet med den samlede spor kapacitans.

3.Look her for en ganske god forklaring af dielektriske tab med frekvens: http://www.sigcon.com/Pubs/news/4_5.htm
Brug Google og søg - vil du finde henvisninger til mange artikler om emnet.
Senest redigeret af House_Cat den 09 oktober de 2005 18:51, edited 1 time i alt

hvorfor forbindelsen ikke kan bruge?
af den måde, er, hvad pakken påbegyndt, distribueret model?
tak

faktisk er dette ikke lektier, men snarere et begreb, der
anvendt i en bog (høj hastighed digitalt system-Wiley, hall Stephen H).
Jeg arbejder på stiching hætten, og det er litteratur del, hvor jeg skulle lære det grundlæggende første, da jeg ikke er den elektriske baggrunden (jeg er fysik ingeniørstuderende).
Jeg prøver at søge på yahoo allerede før jeg sender dette.
tak alligevel.

Pakken stub består af alle de stykker, der forbinder et integreret kredsløb dø for omverdenen gennem IC pakken - limning PAD, sammenklæbning tråd, det indre pin-forbindelse, og den eksterne IC pin.Det er taget hensyn til, når du foretager en distribueret model af IC.Se nedenstående for en definition af decentral model.

Der er to måder, du kan modellen et elektronisk kredsløb - klumpet og distribueret.

Den klumpet modellen forudsætter, at den enhed, du modellering er en sort boks med to terminaler, og der er en induktans, modstand og kapacitans på tværs af terminaler, der repræsenterer, hvad der er set af den tilsluttede kredsløb uden den sorte boks - i forbindelse med modellering , behøver du ikke ligeglade med, hvad er inde i kassen, kun hvordan det ser ud til det tilsluttede kredsløb.

Den distribuerede model er mere detaljeret og ser ud over den tilsluttede terminaler til at beskrive opførslen af den sorte boks i sig selv.Et eksempel ville være en del af transmissions-linie - du kan beskrive det som en bestemt impedans, som man ser i de to terminaler af transmissions-linie (klumpet model), eller du kan beskrive det som en serie af indbyrdes forbundne serie spoler, serie modstande, parallelle modstande og parallelle kondensatorer.Du kan derefter analysere, hvad der sker som en wavefront bevæger sig ned linje gennem distribueret matrix af de tilsvarende komponenter.Distribueret modellering kan også betragtes stykkevis modellering - repræsentation af hver enkelt lille del af et tilsvarende netværk af diskrete komponenter.

tak, jeg allerede finde ud af det, og du er virkelig hjælpe mig meget, nu kan jeg fortsætte min undersøgelse stiching cap, tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back