reservedele CELLER

R

ramanav

Guest
Sådan angives at tilføje eller blokere Reservebeholdere celler i ASTRO.
På hvilket tidspunkt er vi nødt til at gøre det

hej
reservedele cellen indeholder logic.when u ønsker at ekstra cell.that tid ur benytter denne celle

vamsi

hi designere,

mine 2 cents om diskussionen om spare-celler.

For at løse det sidste minut ændringer eller behovet for at løse eventuelle funktionelle eller enhver timing ændringer, vi går ind for en fase indkaldt som ECO [Engineering Change Order].

Så på nuværende tidspunkt bruger vi den frie celler eller reservedele celler under Metal kun Rettelser.

Så hvad denne spare-celler?
Af navnet kræver disse er nogle ekstra celler dumpet på chippen til at hjælpe os med henblik på at ære ECO's.

Hvad er det metriske eller mængden af ledig-celler, der skal anvendes?
Der er ikke nogle faste regler, det er fuldstændig baseret på tillid niveau af designet samt kvaliteten af de test-vektorer, usuallly omkring 5% spare-celler vil blive brugt som ekstra celler.

Hvorvidt spare-celler vil blive anvendt i RTL eller under gennemførelsesstadiet [sted og rute]?
Reservebeholdere-celler vil kunne anvendes i RTL stadier manuelt instantiate et ekstra-celle-moduler, som har smag for de reservedele-celler.
Eller
Brug det i gennemførelsesfaser, siger det på plads, og ruten fase nu en dage placeringsmålrettet værktøjer er kloge i denne begrebet fritid-celler indsætningspunktet.

Hvad er flow jeg skal bruge RTL spare-celler eller gennemførelsen, der bygger,
kan du guide mig.
Brug RTL baseret der er en begrænsning, at alle celler vil blive rodet i en samme sted og distribution af de celler, ikke vil blive indfriet.
når der som i forbindelse med gennemførelsen baseret distribution kan behonoured.

Hvad skal jeg gøre med input fra disse reservedele-celler.
Input af disse reservedele-celler er nødt til at være bundet til nul, og ikke lade floating det er meget meget vigtigt, ellers vil føre til mange lækstrøm som er farlige for chip.

Hvad er smag af celler jeg skal bruge for spare-celler.
Normalt få flops, buffere, invertere, låsen, få ur-gating celler,
og heller ikke, nog.

Hvordan kan jeg sikre, at spare-celler er omdelt.
opdele chip i mange rektangler og specificere sparecells i hver rektangler, således at fordelingen af skåne-celler kan kontrolleres og hædret.

skal jeg bygget træ for reservedele-celle flops såvel up front.
Du kan gøre dette, og det er bedre, således at der i tilfældet i fremtiden, hvis du vil vælge denne flip-flop for ECO så det ville være bedre, og du ikke ønsker at tænke på ur-træ afbalancering af denne flip-flop.

håber, at dette svar få tvivl og klare begreberne.

Prise Herren.

venlig hilsen,
vlsichipdesigner
http://www.vlsichipdesign.com

Chip design på den nemme måde

Hi vlsichipdesigner,
Thanks a lot for din detaljerede forklaring.Jeg har et lille spørgsmål.
Reservebeholdere Cell input er bundet til jorden ved hjælp tiegnd celle.Så i dette tilfælde produktionen af disse celler vil blive flydende ret?.

hi kumar_eee,

tak for den påskønnelse.

Udgange kan flød ikke noget problem.
kun input bør ikke overlades flydende det er et spørgsmål.

Prise Herren.

venlig hilsen,
vlsichipdesigner
http://www.vlsichipdesign.com

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back