resistor for aktuelle henvisning

J

jutek

Guest
hej

Den picure præsenterer henvisninger strømninger afhængigt af temperaturen.

Typisk kunne det være tæt på 10uA.

En bruger en pdiff modstand 2um bred og 150u lang, den anden bruger rpolyh modstand 2um bred og 15u lang.

Som vi kan se den anden afhængighed er stærkere.Er det ikke et problem at bruge pdiff modstand?Jeg bruger AMS 0.35um PDK.

Jeg har kigget på modellen og rpdiff har kun en temperatur koefficient for alle hjørner (TC1 = 1.500e-03).Det er synes at være mærkeligt for mig
Beklager, men du skal logge ind for at se denne vedhæftede fil

Hej
bruge begge typer af modstande og køre ur sim u'll se bedre resultater

pkalavakuru skrev:

Hej

bruge begge typer af modstande og køre ur sim u'll se bedre resultater

tjekke din model.
normalt FABs giver meget simpel model for res og hætte, så hvis det er muligt bør du tilføje nogle andre parametre for mere præcise resultater, som f.eks relaterede dioder og hætter.

af den måde, du resultatet synes ganske godt for mig, ved du, undertiden en nøjagtig bias nuværende er meget differcult at komme ind i chippen.

Det er normalt beskrive pdiff modstand gerne JFET (mange FABs gøre det), fordi resistens af pdiff afhænger af n-godt potentiale, hvor pdiff er beliggende.Kontroller model pdiff.Kan det være JFET.

Det forekommer mig fra din parceller, at pdiff modstanden varierer meget mindre i løbet af temperaturen, men det er langt mere lineær.Hvis du har brug for en konstant strøm på temp, ville jeg bruge den polyh modstanden nuværende og opsummere det med en strøm, der varierer omvendt proportionalt med temperaturen.Den inverse med temperaturen løbende kan genereres ved hjælp af en grundlæggende bipolar kredsløb.Hvis du bruger en ren CMOS proces, kan du bruge parasitære pnps.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back