Resonant frequency chart

R

robismyname

Guest
Er der et diagram, der giver den resonante frekvens for et filter ved hjælp af L's og C's på 2,4 GHz?

Hvis så kan nogen dele forbindelsen med mig.Også jeg sikkert får brug for hjælp til at lære at bruge det.

Ur Spørgsmålet er ikke klart, ...

Do u wanna know kombinationen af L's og C er for et filter på 2,4 G. ..?

Er du virkelig seriøst overvejer et filter med diskrete passive components@2.4 GHz?Kraftigt råd til at bruge nogle transmission line baseret filter strukturer på disse frekvenser, som microstrip filtre.

Jeg har lige brugt 2.4GHz som et eksempel, (et dårligt eksempel) - du kan ikke skjule uvidenhed.Jeg er bare spørger om et diagram, der fortæller dig, at kombinationen af L's og C er for et filter på en specifik frekvens.Hvis ikke 2.4Ghz så lad os sige 60MHz eller hvad frekvens giver mening.Karote du sagde, at diskrete passives ikke er godt for 2.4Ghz, men du aldrig forklaret, hvorfor, vil jeg gerne vide, hvorfor du sagde, hvad du sagde i uddannelsesøjemed.

Klumpet filter på 2,4 GHz kan gøres, men er vanskeligt.Fringe
efects af L eller C-pakke kan give underlige resultater,
gøre unuseful.De mindre klumpet element pakke
er 0402, ikke sikker.Dette vil have en helt anden
værdi som snart er placeret i bestyrelsen.

Klumpet L's er ikke godt for højere frekvenser ...Hvorfor?

Reaktansen af en 'L' stiger med frekvens ...XL = L * omega
Men som ved stigende frekvens, kapacitans mellem to drejninger af induktortypen olie, begynder at dominere den impedans, hvilket resulterer i et fald i effektiv impedans!Dette skyldes, at det, der kaldes som selv-resonans af induktortypen ...Forskellige modeller af induktortypen skal analyseres til brug ved høje frekvenser.

Også, hvis du vil vide, et diagram, kan du generere en på MATLAB.Du kender formlen til at beregne resonant frekvens.Kør en løkke for L = 1nH til 1H, og beregne tilsvarende Cs.Plot dem at få et diagram ...Gjort det nemmere end sagt ...!!!

Hilsen,

Sidharth.B

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back