return tab i filtre - fødeledning og resonator mismatch

S

sandeepsreeman

Guest
når vi taler abt filtre vi taler kun abt isætning tab, men vi dont talk abt tilbage tab, hvorfor ??????
når IAM designer en combline eller interdigital hjælp tappet line input i direkte give fødeledning (50 ohm) til resonator, der har en impedans på mere end 50 ohm ... så der er et misforhold mellem fødeledning og resonator impedans .. hvordan vil det påvirke respons?

Citat:

når vi taler abt filtre vi taler kun abt isætning tab, men vi dont talk abt tilbage tab, hvorfor ??????

når der er et misforhold så hvad jeg skal gøre???om jeg skal lægge noget impedans inverter til at matche 50 ohm og høj impedans linje

Dette er alle tanken om tappet linje, til at give en impedans transformation.
Så du er nødt til at tune filter design (længde, afstand, bredde osv. på den resonatorer) på samme måde som på det tappede punkt impedans er næsten 50 ohm, forsamlet i den samme tid alle de andre parametre af filteret, indsættelse tab, afvisning, båndbredde, ripple, gruppe forsinkelse, osv.
Der er ingen grund til at bruge ekstra impedans netværk til at matche disse slags filtre.

u sagt, at trykke på punktet der skal være overensstemmelse mellem 50 ohm og resonator impedans ..Hvordan kan jeg finde hanen punkt på resonator at impedans på 50 ohm .... faktisk ved parameter udvinding teknik (jeg tage 2 resonatorer som de er i den grundlæggende filter, og de er løst koblet til feedline således at koblingen mellem resonatorer dominerer Koblingen mellem feedline) og ved at justere afstanden mellem resonatorer jeg fik afstanden for nødvendige kobling koefficienter ...... men mit spørgsmål er, hvordan man laver en placering i første resonator sådan, at tryk punkt impedans på 50 ohm ... ......???
Q2) Jeg har den ydre kvalitet faktor mellem vandhanen linje og første resonator og igen ved EM simulering jeg ændre tapline position på det resonatorer at få den nødvendige eksterne kvaliteten faktor ....... er det vejen til at forudsige tryk punkt eller ej ???????
Q3) siden IAM designe et combline filter at resonatorer er kortsluttede til jorden igennem via hul jording .......... kunne u plz forklare i layout vindue af ADS hvordan du kan ændre dynamikken substrat (opret / ændre) for at gøre et hætteglas hul grundstødning

sandeepsreeman skrev:

når IAM designer en combline eller interdigital hjælp tappet line input i direkte give fødeledning (50 ohm) til resonator, der har en impedans på mere end 50 ohm ... så der er et misforhold mellem fødeledning og resonator impedans .. hvordan vil det påvirke respons?

hej frnd u siges at tilføje kvartal bølge transformer mellem tapline foder og første resonator ...... nogle folk siger ikke at bruge nogen kvartal bølge transformer ............ så hvad jeg skal gøre? ????? så hvad de skal gøre

sandeepsreeman skrev:

hej frnd u siges at tilføje kvartal bølge transformer mellem tapline foder og første resonator ...... nogle folk siger ikke at bruge nogen kvartal bølge transformer ............ så hvad jeg skal gøre? ????? så hvad de skal gøre

hi frnd er det nødvendigt at anbringe en klumpet kondensator til combline filter, når vi gennemfører i microstrip ......( jeg har læst i nogle lærebogen, at når vi gennemfører i strimler linje konfiguration ....... så vi er nødt til at placere en klumpet kondensator), men når vi gennemfører i microstrip så klumpet kondensator er ikke muligt ......... hvordan kan jeg udføre tuning til at Båndpas filter .......... ...???
PLZZZ hjælp

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back