RF (1 GHz) power sender problem

R

roronoa

Guest
Hej alle, jeg har et projekt, der involverer høst Rf (1Ghz) energi derefter konvertere det til brugbar Dc.DC bør 5V 350mA.

Mit problem nu er senderen i laboratoriet kun producerer 3dbm, Er dette transmitter muligt at fungere som senderen, der im goin at bruge siden 3dbm kun 2mW?

Hvis ikke, cant nogen fortælle mig hvordan man konstruere en RF-sender, som kan transmittere udgangseffekt omkring 3W da systemet behovet 1,75 watt.

tak for svar.

Du vil måske i første omgang undersøge, hvilke frekvensbånd, der er fastsat for fremsendelse af højere magt RF ved din lokale forskrifter.2,45 GHz kan være en lovende kandidat.

dens en eksperiment projekt, kan jeg lige bygget 1 RF senderen? eller kan jeg bruge 3dbm senderen i laboratoriet?

RF-retlige regler der skal holdes med eksperimenterende opsætninger samt, medmindre du arbejder i et afskærmet rum.(Naturligvis har forskerne ikke altid ligeglad).

En lab RF generator kan bruges med en effektforstærker.

en effektforstærker, ISIT en særlig effektforstærker, der er brug for RF? nogen anbefaling om, hvordan man kommer ud med effektforstærker kredsløb? thx for besvarelse.

Du har brug for særlige antenner for at sende i en smal stråle, og modtager i denne smal stråle.
Eller magt vil gå i en kugle, og du får kun en lille mængde af det.

Det lyder usandsynligt, at opnå> 50% effektivitet, som du anført ovenfor.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back