Rf Am Sender 433.92mhz, Hvordan kan man øge "magt

Z

zundapp

Guest
Hej alle! Jeg er ikke sikker på, at et nyt emne var nødvendigt (hvis ikke, skal du rette dette og lad mig vide ...). Jeg har "et problem" med RF nøglen i min bil ... Det virker kun omkring 5-7 meter omkring bilen (batteriet er OK), og jeg ønsker at købe / bygge en bil alarm som vil bruge som en fjernbetjening RF bilnøglen. Så jeg nødt til at øge afstanden til senderen (I lavede nogle tests, og jeg er sikker på, at senderen er til fattige og modtageren er OK). RF skematiske / billede af TX vedlagt. Tak!

Du kan prøve at gøre 47K modstanden lavere. Det vil øge det nuværende til det transistor, og bør øge sendeeffekt. Du kan gå til en højere batterispænding, selvom du skulle holde mikrokontroller fra over-voltaging (se datablad). Det er muligt, at antennen loop ikke er tunet lige på frekvens. Du kan skære linjen og tilføje en lille serie reaktans (serie spole eller serice kondensator) til lidt genindstille det. Jeg ville ikke skrue meget med de to kondensatorer nær transistor, da ting sandsynligvis vil stoppe oscillerende.

Om modstanden ... Jeg prøvede og intet godt sker. Om batteri ... Jeg brugte 6V kun for RF-blok (regulatoren ramains på 3V og dataområdet også være mellem 0-3V, den registeransvarlige acceptere max 3.6V!) Resultater: intet godt. Jeg vil prøve det sidste forslag. Få pF eller få nH kunne være OK? Den (PCB) antennen er i serie med inddrivelse af transistoren! Tak!

Den 47K modstand er den graduering input og har intet at gøre med transmission magt. Jeg går stærkt gætter modtageren antenne er ikke tilsluttet, eller det samme skæres et sted. 90% er der intet alvorligt galt med senderen. (Hvis det er en kommerciel man ikke misbrugt) Check den forreste ende af modtageren del. Held og lykke.

1 - Kontroller om den kører på den rigtige frekvens 2 - Hvis RF transistor har en emitter modstand, mindske dens værdi (dette vil give dig mere power) 3 - Kontroller om modtageren er på samme frekvens.

[Quote = pranam77] Den 47K modstand er den graduering input og har intet at gøre med transmission magt. Jeg går stærkt gætter modtageren antenne er ikke tilsluttet, eller det samme skæres et sted. 90% er der intet alvorligt galt med senderen. (Hvis det er en kommerciel man ikke misbrugt) Check den forreste ende af modtageren del. Held og lykke. [/Quote] Virkelig? Jamen, jeg tror du lærer noget nyt hver dag. Jeg gik ud fra, at når input til 47K ohm modstand var høj (5 V eller 3,3 V), at bunden strøm i oscillerende transistoren blev bestemt ved Ib = 5V/47K (ændret lidt ved den lille emitter modstand). Tak for korrektionen.

Seriøst, kan de fleste af de foreslåede punkter ikke kan kontrolleres med nogle RF værktøjer og den viden, hvordan man håndterer det. Du bør også tjekke, hvad de angivne fjernbetjening, er det ikke nødvendigvis over 10 m. Hvad angår drøftede tekniske detaljer, de 47k modstanden leverer graduering, men også den bias strøm til selv-oscillerende udgangstrin. Så det naturligvis spørgsmål til udgangseffekt. Men jeg ved ikke, om det giver mulighed for at øge den. En måling ville hjælpe.

Modtageren fungerer OK. Jeg lavede en "eksperiment": med et "indre" receiver plantet inde i bilen, som har en LED på output (som "blev læst" ved en ven) Jeg prøvede at sende med senderen, der er beskrevet ovenfor. Begge modtagere, og dette bilen modtager fungerer identisk (~ 10m). Efter at jeg brugte en anden sender ( http://store.qkits.com/moreinfo.cfm/tx433 ) med denne ene afstanden er omkring 50 meter, og begge modtagere virker ok. Jeg ved, at bilen sendere (RF Key) ikke er så stærke, og næsten alle arbejder under 20m. Grunden til min anmodning er at bruge RF nøglen til at køre bilen alarmen, og jeg nødt til at operere fra en "anstændig" afstand. [Color = blue] 1 - Kontroller om den kører på den rigtige frekvens [/color] Hyppigheden er ok - en masse af RF Key testet virker på samme. [Color = blue] 2 - Hvis RF transistor har en emitter modstand, mindske dens værdi (dette vil give dig mere power) [/color] Udført ... afstanden er den samme ... Med 20K stedet 47k, afstanden fald! [Color = blue] 3 -. Kontroller om modtageren er på samme frekvens [/color] Det er ... Så blev tx beregnet til at operere fra lav afstand. Jeg har kun brug for at ændre det for en "anstændig" overdækket område. Jeg har ingen ideea ... Alt, hvad jeg prøvede var ikke lovende ...

Som jeg har sendt over, så tjek for emitter modstand (ikke base). Denne form for senderen har normalt en 22Ω udleder modstand. Faldende værdi vil øge magten.

Jeg ændrede dette modstand til 20Ω og ... ingenting. Men jeg fandt noget interessant: Med en simpel ekstern ledning (34cm længde) forbindes i et punkt (se vedhæftede filer) beføjelse til at forhøje helt amaizing! Hvis jeg reducere længden af denne antenne til 17cm strømmen tilbage i den første dårlige værdi. Enhver ideeas? ____________________ Jeg kan ikke uploade filer (upload Fejl: Kunne ikke uploade Tillæg til ./files-eboard/tx_6575.jpg.). Punktet "A" er beskrevet, er i den skematiske vedhæftet i det første indlæg, mellem PCB-antenne, R (kollektor) = 56Ω og kondensator til emitter!

Naturligvis "problemet" er antennen. Antennen er ligesom i billeder (den ene er spejlvendes!). Jeg har tilføjet en række spole (33nH) med antenne (på indsamleren) ... det ser de samme, er der intet håb: cry:

enige biff44 bemærkning, tilføje et par nH at forøge effekten, og emitter modstand 47K falde 47. Jeg havde at gøre det samme produkt, er afstanden op til 12m.of Selvfølgelig skal du formindske hullet på PCBA.try mere ... og du vil blive en succes!

Antennen er et vigtigt spørgsmål. Det var sandsynligvis beregnet til at: 1) passer i en bestemt (lille) pakke størrelse 2) opfylder de RF-emissionskrav (når der matcher til sende styrken på oscillator) ved ikke at være "for stort". Hvis en antenne er mindre end den burde være, den mister stråling effektivitet. Du kan dramatisk øge udbuddet af en nøglering type senderen ved en) ved hjælp af en stor antenne, ligesom kvart bølge pisk b) indsættelse af et stort stelplan for antennen til at arbejde med c) styrkelse svingende magt, eller tilføje en effektforstærker Dog vil du sandsynligvis overtræder emissioner reglerne i det land, du arbejder i.

@ vincent_yuang Den emitter modstand er 56Ω og basen modstand er 47k. Jeg ændrede både 20Ω og 20k, og jeg har tilføjet en 33nH i serie med "originale" antenne (i nærheden kollektor) og ... intet! Du har ret, er afstanden op til 12m. Jeg har brug for omkring 30-40m. Du sagde [color = blue ]"... skal du formindske hullet på PCBA ..."[/color]. Jeg forstår ikke, hvad du mener (jeg formoder, at PCBA betyde PCB-antenne ...): = formindske antallet af huller? Jeg mener at erstatte vias med enkle huller (ingen kontakt mellem top og bund af PCB? = At udfylde nogle / alle eksisterende antenne vias? = At reducere løkken dimension? Jeg så på den anden type af fjernstyret (433MHz) (næsten identiske) fra en bil allarm, en mindre antenne (næsten halvdelen af dimension loop) kun på toppen af PCB, der arbejder omkring 40 mio. Så ... er muligt! @ biff44 [color = blue] "Men vil du sandsynligvis overtræder emissioner reglerne i det land, du arbejder i." [/color] Jeg er langt væk af denne. I Rumænien max. effekt optaget af disse enheder er 10mW. En masse af "indenlandske" enheder sælges her har op til denne magt, og det virker op til 100m. Tak!

Prøv den vedhæftede ..., det er min kunde projekt, måske nyttige for dig.

antennens impedans skal være 50Ω og 1 / 4 wavelengh dipole.it kan levere den bedste effekt og den bedste kanal stabilitet.

1 / 4 bølgelængde Dipol!? Jeg tror, du vil sige Monopole, right?

Jeg fandt en fjernbetjening (433.92MHz), som har en mindre PCB antenne og det virker omkring 50m. Jeg forstår ikke, hvordan denne sender har mere magt end min originale nøgle fob? Jeg er forvirret ... Nogle fotos / skematisk vedlagt:

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back