RF choker beregning

M

Murlix

Guest
Hvordan kan vi beregne induktans (RF choker),
der kræves for en påvirke netværket.
mit design er 12GHz LNA med Zin = 15,143 j9.6410 og ZL = 17,75 j4.99.Vdd er 8.3V med Rd = 680ohm.I am bruger 50 ohm Termineringer for input og output.
Kan nogen pls viser beregningen og forklare formlen?

Faktisk brugte jeg microstrip men jeg vil gerne vide formlen for Rf chokeren for tilnærmelse beregning.

tak

Jeg er ikke ekspert ...

Men så vidt jeg ved, RF chock tændspole kan simpelthen en spole wonded rundt ferrit kerne for mange gange (sige 300 tændes længde sige 2 cm) ..

Det er ligesom at blokere kondensator, du ikke behøver at beregne det nøjagtigt, medmindre du vil blokere visse freq.specifikt ..

Vi
vil lære her ..Korrigere mig, hvis jeg tager fejl ..

Bedste ønsker for os alle,
Yassorty,

tak for svaret, men jeg har virkelig brug for en metode til beregning af induktans, fordi jeg er nødt til at forklare mit design til min vejleder.den hyppighed, der skal blokeres er ku-båndet frekvenser (11,7-12.2GHz)

Kan nogen Juz pls forklare beregningen i detaljer. (Jeg kender SRF skal være lavere end den driftsfrekvens men jeg har brug for en formel for RF choker induktans tilnærmelse)

Kan du bruge microstrip linje for bias choker?

Hvis ja, en fjerdedel lambda linje med passende afkobling hætte.bagest kan løse dit problem.

Radialdæk stub og høj impedans transmissionslinje, er et godt alternativ.

En række punkter:
Først SRF burde være højere end din driftsfrekvens.
Sekund, for kvælning formål, inductor er normalt efterfulgt af afkoble cap, dvs en AC jorden.I et godt design, DC bias er meget ofte være integreret i matchende kredsløb.Kun i ideelle tilfælde, choker impedans er uendelig.
Et simpelt skøn over impedans er godt nok (Z = 2 * PI * Freq * L).I reelle tilfælde, du har brug for CAD værktøj og inductor model for nøjagtig simulering forårsage tingene mere kompliceret end idé beregning.F.eks Inductor Q er afhængig af frekvensen.

RF choker blokerer RF, så du skal minimum værdi af induktans som har 10 gange større impedans end de andre impedances, for eksempel i 50 ohm system din RF choker har minimum 500 ohm modstand på dit operativsystem frekvensområde.
Jeg tror, du er nødt til at bruge nogle microstip baseret RF choker i denne hyppighed måske bugte.

en meget tynd linje er god, bare optimere linjebredde til den ønskede induktans værdi i en simulator,
som jeg altid bruge denne metode.
bugte er også muligt

eller se Eksempel:

http://www.rfcafe.com/references/articles/Load_Network_Design_Techniques_for_Class_E_RF_and_Microwave_Amplifier.pdf

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back