RF frontend Microcontroller

J

jabidof

Guest
Hej alle,

Jeg leder efter low-power/low-cost mikrocontroller med RF frontend enten alle i en chip eller et system on chip (SOC).Det bør have følgende specifikationer:
1.Dvaletilstand med lavt energiforbrug wake-up-funktionen
2.Meddelelse fra ca 100m max
3.Anticollision indlejret i MCU

Indtil nu, har jeg fundet to interessante enheder:
- Den CC2510Fx fra chipcon
- Den nRF24L01 fra Nordic VLSI

Kender du en anden enhed, der deler omtrent samme specs?
Jeres hjælp er værdsat.

Jabidof

Hej, Hvorfor har du brug for TX og RX?.De fleste billige chips er kun TX (mikrochip), hvis du gør det klog at du ikke behøver RX! ..

Paul.

Beklager, men for anvendelsen jeg tager sigte på, skal jeg RX / TX chips.

Medmindre du kender en måde at gøre bidirectionnal Comms kun med Tx chips???

Hej,

Jeg tror CC1110 er den bedste løsning.
Den CC1110 er en low-cost sandt System-on-chip (SOC) apparat beregnet til energispare-og lav spænding trådløs kommunikation applikationer.

Den CC1110 kombinerer fremragende præstation af den state-of-the-art CC1100 RF Transceiver med en industri-standard forstærket 8051 MCU, 32 KB af in-system, programmerbar flash-hukommelse, 4 KB RAM og mange andre kraftfulde egenskaber.

Den CC1110 er yderst velegnet til systemer, hvor meget lavt strømforbrug er påkrævet.Dette sikres gennem adskillige avancerede energibesparende driftsformer.

Den CC1110 giver en tæt integration mellem de MCU kerne, software og RF transceiver, gør dette system-on-chip løsning nem at bruge, samt at forbedre ydeevnen.

CC1110 er understøttet af en stærk integreret udviklingsmiljø (IDE).In-circuit interaktive debugging understøttes for branchens standard IAR C-SPY IDE via et enkelt to-wire serielle interface.

CC1110 er baseret på Chipcon s SmartRF04Ž teknologiske platform på 0,18 lm CMOS.

hilsen,
Ezra

Hej
Jeg tror, du kan henvise til RF MC IC's på Microchip og på ATMEL site.
Der er masser af gode RF IC der.

Efter min mening, kan du have et system af multi TX og en eller to RX.

Tak

Kære,

Check Analog Devices @

www.nalog.com

Held og lykke!

Ezra skrev:

Hej,Jeg tror CC1110 er den bedste løsning.

Den CC1110 er en low-cost sandt System-on-chip (SOC) apparat beregnet til at lave strøm og lav spænding trådløs kommunikation applikationer.Den CC1110 kombinerer fremragende præstation af state-of-the-art CC1100 RF Transceiver med en industri-standard forstærket 8051 MCU, 32 KB af in-system, programmerbar flash-hukommelse, 4 KB RAM og mange andre kraftfulde egenskaber.Den CC1110 er yderst velegnet til systemer, hvor meget lavt strømforbrug er påkrævet.
Dette sikres gennem adskillige avancerede energibesparende driftsformer.Den CC1110 giver en tæt integration mellem MCU kerne, software og RF transceiver, gør dette system-on-chip løsning nem at bruge, samt at forbedre ydeevnen.CC1110 er understøttet af en stærk integreret udviklingsmiljø (IDE).
In-circuit interaktive debugging understøttes for branchens standard IAR C-SPY IDE via en simpel to-wire serielle interface.CC1110 er baseret på Chipcon's SmartRF04Ž teknologiske platform på 0,18 lm CMOS.

Looking for nordisk eller Chipcon ICs?
Fra min erfaring, nRF24L01 er Verz alsidig med sine multiceiver tilgang.Den inkorporerer også en komplet protokol lag, som reducerer MCU fodaftryk.

Lad mig vide, hvis du har brug for komponenter eller PCB-tjenester. Http://www.tom-ic.com/bom.php

Tomic

------------------< 0> - <0 >------------------
www.tom-ic.com
Din pålidelige prototyping partner.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back