RF IC layout

D

dinesh Agarwal

Guest
hvad der er de store forskellige i layout til RF ic

betyder det, der er største problemområde under RF IC layout

Højere frekvenser betyder, at dit layout er mere kompakt og robust.Transistor behov for at reagere hurtigere.
Du
er også beskæftiger sig mere med alle former for inductor layout ... som i tilfælde af lav freq layout du lige trække alle former for udstyr undtagen inductor.

Deres største bekymring er impedans matchning.Brug gratis strimler line software til at matche impedans mellem komponenter,
såsom Gain blokke og blandere eller andre RF komponenter.(Trace bredde Vs. K faktor af materialet af PC Board.)

når du kommer til RF IC layout snarere end analog & blandet siganl du hare til at være ekstra forsigtige med parasitter, da man er nødt til at arbejde på højt frquency.ved høje frquency du ikke vil analysere, hvilke parasitaere vil komme i billede og dræbe din ydelse

1.Dit layout skal være enkel og kompakt
2.Brug et metal med lav resistivitet (TOP), hvor det er muligt
3.Brug lang og kort metaller og mange flere

Prøv at medtage alle dine layout parasitter i simuleringer for at se dine kredsløb præstationer ved høje frquency.

Hi TVincent, jeg tror du kommentere primært refererer til RF PCB design, ikke så meget til RF IC design.I IC design ville jeg ikke være for meget bekymret impedans sammenstilling (siden tilslutninger er meget kortere end en bølgelængde, og siden i CMOS på chip er det mest om spænding, ikke så meget magt overførsel).Fokus på on-chip inter-komponent impedans matching vil involvere meget store strukturer, som kun gøre die størrelse større (dvs. dyrere) samtidig med at kun meget begrænset fordel.Endelig, når fokus på traditionelle 50Ohm matching, om chip magt kravene er for store i sammenligning med energibesparende designs at kun fokusere på spænding overførsel.Kun for LNA input input matching skal ses (men dette kan være på PCB niveau) og det samme gælder for RF PA.

Hi TVincent og Nschutten,

Blot ønsker at tilføje.Jeg tror på chip matcher ikke nødvendigvis at holde lig med standardiserede 50 ohm impedans.Den vigtigste ting til, er at holde matcher selv den finder sted på andre absolutte værdier af impedances.Hvad synes du?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back