RF MOS transistor modeller??

B

barath_87

Guest
Hvad er forskellen mellem at bruge en RF transistor model i dit kredsløb til normal transistor model .. Ligesom på hvilken måde RF transistorer er forskellige fra normale transistor modeller, som vi bruger i simulatorer som kadence ...

yeah, normalt støberier leverer to sæt transistor modeller, den normale model, som anvendes til lav frequancy analoge blokke og DC bias netværk, og RF-modellen er der en enorm forskel mellem de to modeller, RF-modellen er en normal model, men indeholder en vis yderligere netværk som substarte netværk, dræn og kilde dioder og kapacitanser, gate modstand, gate induceret støj effekter, også RF-modellen er stærkt afhængig af layout og fingering og gate kontakter khouly

Tak khouly for denne nice svar. Jeg har brug for at vide, om brugen af disse transistorer er den samme. Jeg mener for eksempel, hvis jeg er nødt til at designe en PLL jeg hellere bruge de normale transistorer, hvis mine krav med hensyn til hastighed er satisfyed siden normal transistor og i henhold til dit svar er så vanskelig at gennemføre på silicium. Hvis kravet i løbetid hastighed ikke er satisfyed jeg nødt til at bruge RF transistorer. Er jeg rigth? Hvis ikke, tag korrekt.

Den PLL er en blandet signal, så i CP og PFD u og båndgab reffence, kan u bruge den normale model, men i VCO og dens buffer, og de første etaper i prescaeler er det bedre at bruge RF-enheder, coz denne del arbejder i meget høj frekvens og u nødt til at være så nøjagtige som muligt til at repræsentere den fase støj og pålæsning effekt på VCO khouly

hvor omkring opstillingen af transistor selv? Mener RF transistor layout adskiller sig fra den normale transistor layout? s, kan jeg bruge den model af RF-modellen i høj frekvens, men på layout, jeg satte opstillingen af den normale transistor? og påvirker det LVS tidspunkt efter ekstraktion? thanx mohamedabouzied

det er ikke tilrådeligt, da modellen for den rf MOS er blevet modelleret sammen med layout. anden måde at layout inducerer forskellige værdier for parasitære cap, som resulterer i store forskelle på høj frekvens.

[Quote = barath_87] Hvad er forskellen mellem at bruge en RF transistor model i dit kredsløb til normal transistor model .. Ligesom på hvilken måde RF transistorer er forskellige fra normale transistor modeller, som vi bruger i simulatorer gerne kadence ...[/quote] Jeg tror forskellen er parasitisk. RF-modellen er mere tæt på MOS i virkeligheden.

MOS-modellen Hyppigheden er angivet i dokumenterne af modellerne. Hvis din arbejdstid frekvensen er lig med den normale model frekvens, så benyt normale model ellers gå til RF model. Lad mig vide, hvis du har brug for yderligere præciseringer.

Jeg forsøger at desing en dobbelt balanceret mixer .... hvilken model fil skal jeg bruge ....?

det vil afhænge af frekvensen, men jeg tror u nødt til at bruge RF modeller khouly

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back