RF transformer / forstærker

Y

yawijaya

Guest
Hej, jeg arbejder i øjeblikket på en RF-forstærker, som jeg i øjeblikket ikke har den skematiske på den computer jeg bruger nu. Men dybest set, det ser ud i kredsløbet over her: http://www.edaboard.com/ftopic58072.html , bortset fra, at efter transistorer det går direkte til en transformer, og derefter output. Jeg bruger OrCAD at simulere det lige nu, og jeg har problemer med at simulere transformer (som producenten nægter at give mig nogle oplysninger, de eneste oplysninger til rådighed, er ohm ratio, Frekvensområde, indskydningsdæmpning og input r. tab) . Hvordan tror du jeg kan omgå dette? Og også jeg er på udkig efter en transistor (FET især) for min kreds. Frekvensområdet er 0-300MHz. Jeg bruger blf202 men jeg kan ikke få den OrCAD biblioteket / model for det. Er der nogen antydning af, hvad transistor jeg kan bruge?, Og ved den måde, er begge transformer tt4-1a + af minicircuits. Thanks

I Minicircuits datablad er angivet Ratio 4, det betyder er en 4:1 transformer. Jeg brugte ikke Orcad i et stykke tid, men jeg tror i biblioteket er en 4:1 transformer, som du kan bruge. Hvis du ikke har Spice model for BLF202 prøve at finde i biblioteket en tilgængelig lavere effekt MOSFET (samme frekvensområde), og bruge det bare for at se, hvordan en simulering arbejder på lavt signal niveau.

men når den siger ohm-forholdet er 4: forholdet mellem sekundær / primær? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 4 minutter:...? [/Color] [/size] og også, er der nogen måde at få OLB og lib fil for OrCAD fra S2P så mange producenter er kun giver. S2P filen. [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 2 timer og 5 minutter!? [/Color] [/size] Hej, Nu har jeg den skematiske, bedes du tage et kig enhver antydning PS Jeg har tænkt mig at bruge blf202 for transistoren og jeg også ved med at få denne fejl at sige, at "Spænding kilde-og / eller spole loop med L-L4" Enhver idé? Takket være en masse

Der er en fejl i den skematiske. Begge ben, 2 og 3 i M2 transistor er jordet.

Tak, det er en fejl på min skematiske, fordi jeg trak den for hurtigt, men mit bord er tilsluttet korrekt (PIN-kode 3 i M2 er ikke jordet) [size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 4 minutter: [/color] [/size] ok, dette er mit seneste forsøg, jeg bruger BLF 202 og pin 3 i m2 er ikke jordet. i databladet for blf202 siger, at VGS er lige fra 2,3-2.4V, så hvis jeg satte bias kredsløb til at generere 2.3V hver, og de input-signalet på hver transistor er 2Vpp, bør det ikke virker? men det gør ikke " t på min. Thanks

Hvad mener du med "ikke virker"? Simulering fejl, som "spole loop" er noget anderledes. De kan undgås ved at tilføje virkelige verden parametre som en lille spole serie modstand. Jeg spørger også mig selv om formålet med at bruge en lille signal NF FET snarere end en RF-effekt FET i simulering.

Nej, jeg laver det virkelige liv eksperiment, ikke kun simulation. Den FET erstattes med BLF202, RF-FET fra NXP. Hvad jeg mener ikke virker er, at alle signaler er fint, indtil den nåede indgangen af ​​hvert FETs (de var 2Vpp, 50 MHz, 180 grader ude af fase) og jeg håbede at få en 4Vpp, 50 MHz, og 200 mA udgang ... men udgangen er næsten 0 .. lad mig uploade den opdaterede skematisk BEMÆRK: V2 er 5 i stedet for 10 FETs er udskiftet med RF-FET (BLF202) tak! [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 1. minutter: [/color] [/size] PS ved produktionen mener jeg outputtet af den endelige transformer

Det er svært at betjene forstærkeren med at negativ gevinst. Som et første skridt, bør du kontrollere en passende DC skævhed punkt. Så spore RF-plan gennem forstærkeren og check, hvis du ikke uforvarende vendes den ene kanal og effektivt annullere udgangssignalet.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back