RF WAVE ABSORPTION METER

D

deepak007

Guest
hej

Jeg har bygget diode bølgemåler vist på
http://www.ajpotts.fsnet.co.uk/Circuits.html.

det er ikke working.it er som en feltstyrke meter at toppe op udgangseffekt.Det indeholder 10 LED's, som viser den signalstyrke.Jeg placerede en 200mW senderen og LED's er ikke oplysende.men når jeg trykker på 9V batteri eller potentiometeret, LED's er lysende.bedes du fortælle mig, hvad fejlen er.Jeg omslutter kredsløbet.
Beklager, men du skal login for at se denne tilslutningskrav

Synes lige du er indsamling dårlig udførelse og fejlagtige kredsløb?
variable resistor (hard to get, I guess?) is a completely meaningless circuit detail.

Den oprindelige kredsløb har en tvivlsom og sandsynligvis ikke-operationel diode bias i dit kredsløb, mindst 22 M
variabel modstand (svært at nå, I guess?) Er et helt meningsløst kredsløb detaljer.For højere følsomhed, en detektor bias være tilrådeligt.Jeg er temmelig sikker på, at du kan finde operationelle RF felt detektorer på mange HAM radio websteder.

kunne nogle en give mig en feltstyrke METER bremsekredsen.Jeg ønsker det for toppede den udgangseffekt af mine homebrew sendere.

Jeg kan ikke se noget virkelig galt med kredsløbet vist.Indser, det er kun godt for realatively stærke signaler,
i hvert fald over en strøm af -10 dBm eller deromkring.Men der er forbedringer, der skal gøres!

Pin 3 er Vcc input.Du skal bruge en kondensator til jord der.Prøv et 0,1 UF keramiske parallelt med en 4,7 UF tantal.Vil holde alle dem op ampere fra oscillerende.

Jeg vil ændre 470 PF til en 0,01 uf keramiske hætte.

Jeg vil erstatte de 22 Mohm puljen med 100K ohm pot, og tænd fører således at den ene ende går til jorden, den ene ende går til diode, og rudeviskere går til IC pin 5.22 Mohm kunne være alt for stor i betragtning af den Indgangsimpedans af IC.

Efter at det er simpelthen et spørgsmål om afvejning af de modstande korrekt.Sættes i en stærk RF-signal, og bruge et voltmeter til at måle DC spænding på tværs, hvor 470 PF var.Dette er din opdaget signal spænding.Lad os sige det er 0,15 volt med en stærk RF signal til stede.Det betyder, at du ønsker spænding på pin6 af IC til ca ~ 0,15 volt også!Juster 2.2 K mellem pin 6 og 7 i overensstemmelse hermed.

Bør arbejde!Lagt efter 12 minutter:Åh, der er en mere grundlæggende problem med diode spænding multiplikatoreffekter kredsløb!Hvis du har en antenne tilsluttes som vist, er det ok at gå.Men hvis du udskifter antenne med et koaksialt stik og begynder at forbinde ting til det, vil du absolut har brug for en række kondensator.Prøv en række 0,01 UF eller 1000 PF mellem antennen og dioder.uden serien cap spændingen multiplikatoreffekter vil ikke formere sig!

thanku mr.biff44!men, jeg har det samme problem.når jeg rører ved anoder af LED'S LED'S er glødende.ellers ikke.faktisk det første LED angivet på POWER ON / OFF.det er ikke glødende når jeg anvende magt.en mere tips?Please help.

har du sætte bypass cap på pin 3?Lyder som noget er oscillerende og kapacitans af fingeren ændringer heraf.Prøv probing med et oscilloskop.

Ja, jeg brugte en 0,1 UF keramiske parallelt med en 4,7 UF tantal, som du sagde.men problemerne er stadig samme.flere tips?

Jeg vil starte med fundamentals.Tag detektor dioder, og tråd i en variabel DC kilde og et 10 K-serien begrænse modstand i deres sted, som et input til IC.Variere spændingen fra nul til positive og se om du kan få IC til at opføre sig på en stabil måde.Lad mig vide, hvad der sker.

hello Biff

sorry for forsinkelsen.Jeg fik en RPS.Jeg afprøvet kredsløbet, og dens meget stabilt.skal være den diodes.i ikke bruge OA91 dioder.Jeg brugte en anden germanium diode.hvad er den tilsvarende diode for OA91?Hvad vil du have mig til at gøre nu?

Mange tak for din støtte.

Germanium dioder?Hvad gør du, butik for elektronik dele i en antikviteter butik?Jeg formoder, at det er et skridt op fra en kat bakkenbart diode!

Prøv disse:
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150201812349&ssPageName=MERC_VI_RSCC_Pr4_PcY_BIN_Stores_IT&refitem=150201811504&itemcount=4&refwidgetloc=active_view_item&usedrule1=StoreCatToStoreCat&refwidgettype=cross_promot_widget&_trksid=p284.m184&_trkparms=algo% 3DDR% 26its% 3DS% 252BI% 252BSS% 26itu% 3DISS% 252BUCI% 252BSI% 26otn% 3D4Tilføjes efter 7 minutter:Du bør være i stand til at teste dioder alle i sig selv, nu hvor du kender IC er drifts-og stabilt.Ved hjælp af et oscilloskop eller høj impedans voltmeter måle opdaget DC volt der kommer ud af dioder som RF-effekt er anvendt.Du skal bruge en slags jævnstrømforsyning vende tilbage til jorden, ligesom en 10 K modstand i stedet for IC.Udelade potentiometeret.

Anvend RF og læse DC.Variere RF magt, og se, hvordan de fundne jævnstrømforsyning reagerer.Hvis der ikke DC, så noget er gået i stykker, og du bliver nødt til at skrue rundt indtil du finder den.Husk at AC par RF i dioder.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back