RFID-læser fra flere spoler skifte

J

jasonpeixoto

Guest
Hej Jeg har har et problem at designe en RFID-modtager, der kan læse fra 4 antenais, der kan betjenes fra mikro på et givet tidspunkt. Lad mig forklare, jeg nødt til at have 4 spoler, der kan skiftes til 1 RFID-læser eller kredsløb. Jeg har fundet nogle kredsløb fra microhip men intet på skift mellem spoler. Please help Tak.

Hej OK måske en lidt forklaring af, hvad jeg forsøger at gøre. Jeg har 4 spoler gå små til store og alle i et center oven på hinanden. Nu vil jeg tage en PUK og en RFID in, jeg skubbe PUK på toppen en tabel til cirkler. Nu kan jeg scanne hver cicrle at se, hvor PUK landede. Håber det hjælper .. Så bascailly behøver at gøre 1 læser til at scanne 4 spoler, er det for et spil at stemme overens de scores automatisk. Jeg kan have 5:e spole for outehr af tabel for at opdage ud af zonen. Please nogen hjælp wouyld være stor, vil være dyrt, hvis nødt til at gøre 4 eller 5 læsere. Tak: D

Medmindre du ikke har mulighed for at redesigne spolen interface til multiplexede drift, brug små relæer, fx med reed kontakter. De fortalte om forskellige spole størrelser. Er du klar over nødvendigheden af at tune læseren kredsløb til spolen? Hvordan du ønsker at opnå dette?

Vi brugte 4051 analog multiplexors at designe 40 indgange RFID og alt, hvad de arbejder godt. Single U2270B chip er forbundet gennem 5 analoge multiplexors 4051 til 40 forskellige spoler. Vi brugte ferrit induktionsspoler 5x10 750uH der kunne være opnået i ethvert elektronisk butik. Den registrerer afstanden var omkring 30mm. Jeg taler om at arbejde løsning, så 4051 er vejen til at udvide antallet af kanaler.

Hej Tak for dit input, jeg ser på mikrochip design kredsløb, så vil jeg bruge 4051 på begge sider af spolen? Eller skal det bruges et andet sted i kredsløbet? Tak

så vil jeg bruge 4051 på begge sider af spolen
Du har ikke fortælle om RFID-type (125 kHz, 13,56 MHz, ...) eller læser chip. Nogle kredsløb sandsynligvis arbejde med en lav spænding multiplexer som 4051, andre vil ikke.

Se vedlagte den skematiske. de MUX er forbundet kun den ene ende af U2270. så for 40 RFID-læsere, du har brug for 5 chips 4051. Alt, hvad de arbejder på 5V du har brug for at justere værdierne for at have 125 KHz svingninger.

BTW, kunne spændingen på spolen nå 15-20V, hvis componets korrekt blev justeret. Du bør ikke lade sig narre af, at 4051 bruger 5V Vcc, spændingen på spolen er definetely højere end 5V. Lignende skematisk med 40 læsere kan scanne 40 forskellige RFID-tags i 2s hvis læseprocessen blev optmized.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back