RFID-læser og tag design

A

ArjunSC

Guest
Hej alle, Jeg arbejder på en RFID-projektet. Kravet er at sende en "27MHz" energitilførsel fastholdes signal fra læseren til TAG, det er bare en bærebølge for at tænde for tag og indeholder ingen data. Backscattering teknik kan ikke bruges her, da de data, der sendes tilbage fra TAG skal være en frekvens på 3.951MHz for logic'0 «og 4.516MHz for logic'1", dvs: FSK teknik skal bruges i stedet for konventionelle ASK . Dette kræver to separate antenner for både læser og tag. Den Tx antennen fra TAG og Rx antanna af Reader er centrum indstilles til en frekvens på 4.234Mhz (Dette håber jeg everone kan gøre ud af hvordan). Design af både læseren og tag er at gøre for dette setup. Den mekaniske størrelse tag er ikke en stor overvejelse. Kan nogen venligst guide mig i denne forbindelse?

Du bør oplyse lidt flere detaljer: - Hvad er det COMM datahastighed - Skal tag til at være passive eller aktive - Er det muligt at bygge det på discretes - Hvad er det accepterede tag størrelser. - Hvad max afstand, du har brug for tag kommunikation - Hvor stabile de backscattering frekvenser skal være - (savnet) løsningsforslag vil i høj grad blive påvirket af ovennævnte betingelser.

Hej Artem, Tak u for svaret. 1) I meddelelsen data rate går sådan her: * En logik '0 'svarer til 7 perioder med 3.951MHz. * En logik '1 'svarer til 8 perioder 4.516MHz. Så kommunikationen datahastighed er: 3.951MHz ÷ 7 = 4,516 ÷ 8 = 565 Kbit per sekund 2) Mærket er helt passiv, og 27.095MHz carrier (tele-strømforsyning) signal fra læseren skal levere strøm til alle komponenterne i tag. 3) Ja definetely discretes kan bruges. 4) Mærket er placeret på jernbanespor, så du kan groft estimat af den maksimale størrelse (Lenghth, Bredde og bredde). Ingen særlig standard besluttet endnu. 5) The Reader antennen er placeret i bunden af motoren vognen og dermed Jeg anslår maksimale afstand til kommunikation ville være en max på 10 fod. 6) Der er ingen backscattering teknik her siden de fremsendende og modtagende antenner er forskellige for både tag og læser. Læseren's Tx og tag's Rx er tunet til at 27.095MHz og Tag's Tx og læseren Rx tunet til 4.234Mhz. 7) Den tilstand af kommunikation fra Tag til læseren FSK. Det umiddelbare problem er jeg ikke at få en FSK modulator og demodulator kredsløb til denne specifikation i form af en IC eller et kredsløb.
91_1156761359.JPG

Hvor stabil bærefrekvensen i FSK skal være, og hvad der er den mindste respons tid efter 27 MHz er blevet anvendt? [Size = 2] [color = # 999999] Lagt efter 4 minutter: [/color] [/size] Du kan forenkle via: Beregn læseren Tx frekvens, der skal lukkes til 27 MHz, hvilket mustbe flere af ÷ 7 3.951MHz = 4,516 ÷ 8 = 565 KHz. På få sider brug precaler med variabel division faktor, giver det læseren TX frekvens, så modulere signalet ved at variere prescaleren division. Samme teknik bruges i moderne tags til at udtrække interne synkronisere ur kilde.

vores virksomhed har en antenne af tag og læser, det er dobbelt frekvens, 27.095MHz og 4.234MHz. på samme tid, har vi mærket til vores kunde. www. antlab. com. cn vi fra Beijing.

Hej Jim Liu, Kan vi diskutere om design i dette board, fordi vi er også ved at designe en 27 MHz RFID koncept. Hvis du er en teknisk person, kan u pls hjælp mig med FSK demodulatoren kredsløb for frekvens på 4.2MHz. Lige nu er det sådan haster!

Hej alle, Jeg designe en FSK Demodulator kredsløb til mit ovenfor beskrevne projekt. Jeg tænker på forskellige teknikker som beskrevet i nogle patent papirer. ** En teknik er at bruge ZCDs til at konvertere de modtagne bølge i firkantede pulser og derefter bruge et center tunet oscillator i en sti og give til D input af D f / f (fig. nedenfor). den anden vej ville være forbundet til uret input. Modulet arbejder på grundlag af fase lag og fase føre baseret på input frekvens. Dette er en simpel teknik, og har nogle ulemper som "Q faktor oscillatorens SHD være meget høj. Kan nogen pls svar med mulige ulemper ved dette design, når de anvendes i praksis.
65_1157096127 . JPG

Hej Arjan, der er en IEEE papir om "digital kommunikation for jernbanesystemer" kan du få det i forummet efter anmodning, kan dette dokument løse dine problemer .......

Du tjekke RFID-håndbogen og dets websted. Dens meget god ressource for RFID design.

Hej alle, lader fortsat dette emne til at vide mere om RFID ......... Kan tale om passive tags her ........... hvordan kan vi bruge en sinusbølge signal til magten op passive tag .............. kan nogen venligst diskutere om effektelektronik del af det ..................

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back