RFID med PIC 18f877a

T

tareqlover

Guest
hey jeg vil forbinde RFID med enhed GPRS / GPS, der har PIC 18f877a ved hjælp UART1 bare alt hvad jeg ønsker, er at hente data fra RFID og denne del af koden, at jeg var skrive det for at få disse data plz det er sandt, og hvis du har nogen oplysninger fortælle mig om # int_rda2 void serial2_isr () {RFID = fgetc (UART1); RF_Buffer [RF_PTR] = RFID; RF_Buffer [RF_PTR] = '\ 0'; if (RF_PTR == 99) RF_PTR = 50;} PLZ forklare mig, hvordan det virker

Der er en indlysende fejl i din kode, det savner at forøge markøren RF_PTR. Desuden vil UART kanalen tildelt afbryde # int_rda2 være mest sandsynligt UART2, ikke UART1. Men selvfølgelig kan det ikke være præcis besluttes ud fra et kodestykke. Endelig har jeg ikke få den idé af denne konstruere
Code:
 if (RF_PTR == 99) RF_PTR = 50
For kontinuerlig behandling af indgående serielle data, ville jeg gerne gennemføre en ring buffer, ved hjælp af to pointers next_in og next_out. Jeg gætter på, at du er i starten af ​​dit projekt, der beskæftiger sig med lav grad af støtte rutiner. Disse ting kan kopieres fra fx koden fulgte med din compiler. Den virkelige udfordring bliver modemet og RFID-enhed kommunikation.

Tak for svar, så toriske for denne fejl, men jeg har et meget stort kode og bare Jeg vil have en forklaring om denne del af koden (RFID), der iwant at tilføje til vores enhed # int_rda2 void serial2_isr () {RFID = fgetc (UART2); RF_Buffer [RF_PTR + +] = RFID; RF_Buffer [RF_PTR] = '\ 0';

Hej, Er både RFID og GPS komponenter understøttes af Flowcode fra Matrix Multimedia. Dette kunne potentielt være med til at løse dine kodning problemer.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back