RFID Nærhed kortbaserede fremmøde system!

P

Picstudent

Guest
Hai Jeg planlægger at develp en RFID-kort baseret fremmøde system. Jeg har med mig en kortlæser og et par prøve kort. Jeg testet den ved at forbinde til Hyperterminal, hvert kort giver et unikt ID, så vidt OK. Jeg planlægger at udvikle en Stand alone stansning sytem, ​​som registrerer stansning kortdata og tid (Fremmøde system). Og senere, når den er tilsluttet til pc og udsendte en kommando denne enhed skal sende til pc alle de lagrede data og en programe i pc vil arrangere og få det vist. Det er min plan. Jeg ønsker at gøre det til en kapacitet på 100 ansatte og en måned datalagring capcaity. lagring af data i EEPROM, at sende det hele jeg kan klare, men jeg ønsker at få en klar idé om, i hvilket format jeg skal gemme posterne. Hver post vil have time data og kort ID. foretrækker at gøre det i C. Hvilket vil være egnet chip. PIC877 vil gøre? eller skal jeg gå efter PIC18? Venligst guide mig picstudent

Hvilken præcision har du brug for tid registreringer?! (Du er nødt til at optage dag / måned / ja / time / minut / sekund?) Jeg tror 16F ville fungere godt (Der er ingen grund til at bruge en 18F, fordi du undoubtely vil bruge hans »særlige« funktioner), men du vil helt sikkert brug for en ekstern EEPROM at lagre alle dine data. Psssst ... Hvilke kortlæser bruger du?!

Hai Tak for svaret. Kortlæser, er intet skrevet i det. For F & U Jeg købte det fra en anden person. Han didint oplyse sourse. Men det kunne være placeret i time.btw alle læsere output samme type data med et minimum af ændringer? eller skal vi convcerned om læseren bruger vi? Så 16series vil gøre. EEPROM er påkrævet. Hvilken type? Hver post, hvordan du opretter i hvilken form? picstudent

For så vidt angår formay angår, er du ikke begrænset med noget .. Her er et eksempel: hvor <= venstre afgrænsningstegn, start karakter .. ddmmåå = dato .. og så videre .. Alt i ASCII .. Det giver dig 17 bytes + ID per medarbejder .. For 100 medarbejdere en I2C EEPROM, siger,> 8kx8 burde være nok .. Eksempler: M24C64 -> 8kx8 = 64KB M24128 -> 16kx8 = 128kB M24256 -> 32kx8 = 256KB Regards, IanP

Hej, jeg havde udviklet et RFID-fremmøde system ved hjælp af en PIC16F877A og en AT45DB081 hukommelseschip. Det holder data for 1000 ansatte, viser navnet og udpegning af den ansatte, og den tid stempel (DD / MM / ÅÅÅÅ TT: MM), når kortet er Scannet. Det kan holde en måned data for login og logout. hvis du har brug for noget info, vil jeg være glad for at hjælpe.

Jeg synes dit design kan interrest masser af folk her, kan du dele din hardware + software?! :)

Kære bagud vi vil sætte pris på, hvis du kan dele de ovennævnte i detaljer takke dig sol

Hai kan nogen link mig for lasersystemer om nærhed kortlæsere og kort? Også på hvilken frekvens disse enheder sender? Hvilke er de mest populære lasersystemer? Venligst picstudent

hej her er PIC baseret rf id transmiter receiver håber dette vil hjælpe dig til at forstå, hvordan det arbejde angår Fragrance

Du kan også bruge GP-20 eller GP-30 kring Card Reader Fremstilling Navn: Gaga TMS Arbejde på 125Khz

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back