RHP nul hjælpe

A

alex.ang1983

Guest
Hi All,

Jeg vil gerne forstå lidt mere i detaljer og klart begrebet højre halvdel fly nul expecially hvordan kan jeg afsløre det (slags) fra et kredsløb og en smule matematik mere (for eksempel på en enkel fælles kilde enhed).Jeg læste Razavi og Allen bog men de heller ikke forklare så meget.

Enhver, der kan hjælpe mig på dette vil gøre mig glad.Hvis du har dokumenter, der tyder på mig (eller sådan noget ..) det er godt så godt.

Mange tak

Jeg kan ikke gå i matematik her.Den matematiske du kan finde i bøger.Nul skyldes en direkte vej fra input til output af en fælles kilde tidspunkt for høje frekvenser.Denne direkte vej (forestille sig en kondensator mellem gate og source, der er at gå til en kort for høje frekvenser) er at overføre signalet uden inversion - det er blot en kort.På den anden side,
er den korrekte fælles kilde etape er invertere signalet.Fordi kondensator forsøger at ændre polariteten af den fase, nul det indfører er i højre halvdel plain.På outputtet af scenen er der 2 virkninger, at kampen mod hinanden i form af strøm.Det ene er kontrolleret nuværende kilde til transistor gm * vgs.Den anden er den nuværende gennem kondensator mellem gate og source.Hvis porten spænding er stigende wrt kilden, det kontrollerede nuværende kilde er synker aktuelle fra drain.På den anden side den nuværende i kondensator er at blive skubbet ind i drain og det nuværende stiger med frekvensen.For en given frekvens kondensator nuværende bliver lig med den nuværende af GM * vgs og er fuldstændig opslugt af de kontrollerede aktuelle kilde.Det er derefter hyppigheden af nul, fordi der ikke løbende er overladt til at gå i lasten og udgangsspænding er 0 (i Laplace domænet, ikke på jw akse).Hvis udgangsspænding er 0, så både den nuværende i kondensator og den aktuelle i de kontrollerede aktuelle kilde er defineret af vgs.Det følger derefter, at:

sCgs = GM
s = gm / CGS

Så det RHP nul w = gm / CGS

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back