Ribbon controller synth

G

Guilherme

Guest
Hej alle ...
dette er min virkelig første post her ...og starter i elektronik verden ...Jeg har virkelig ikke nogen expririence, jeg er ikke andet end en newbie
Jeg er en it-studerende, men elektronik nogensinde var en magnet på mig ...da jeg kender mig selv ..lol ...gør tingene ...godt jeg er "programmør "....lol ...Det siger en hel masse ...

Anyway, jeg projektere et bånd controller synthetised på linux, det fungerer på denne måde:
Jeg har en sædvanlig bånd controller (a potenciometer), en rigtig computer, der kører Linux, en VGA-skærm (LCD 6 "måske) og omkring 20 programmerbar og ikke programmerbare knapper, til modellering lyd direcly før synth, forbindelsen til pc'en er lavet (i projektet) med USB ... men der er et problem ... Jeg ved ikke, hvordan det skal gøres .. lol ... jeg har beed studere en masse om bånd-controllere, og dette sims ikke at være svært at have gjort ... jeg selv boght et multimeter (noget jeg nogensinde vil have ...)
Dette kunne arbejde på denne måde (Hvis jeg ikke er forkert) ...der var den kontrollerende knapper, right?de, når presset, bør sende, med USB eller someother kontakt port (hvis det ikke er muligt), den smule information (noget i retning af en bar-code) "990 / 1" ...hvor de to første caracteres var ID på en knap og den tredje someking af Boollean oplysninger ...er det muligt?
Med min (noget i retning af noget) knowlages om elektronik, Tro jeg er ikke så svært at have gjort, men for første ...lol ...noget som nogle trykknapper og en "bug" modulerende oplysninger og sende den til computeren ...

men tecnicaly hvordan er det gjort ...
af den måde ...kunne du give mig en liste over dejlig bøger, hvor jeg kunne få de første skridt?

tak

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back