RTOS og dens gennemførelse

K

kumar_prashant

Guest
Hej alle,
Jeg er for nylig indført med RTOS og faktisk i enhver form for OS i mine værker.Sagen er, at vi er nødt til at gennemføre Ecos (RTOS) på ARM AT91SAM7A1 (ATMEL)
processor.og så er der GNU-værktøjerne (compiler, linker og locater osv.)

Jeg formoder, at GNU-oversætteren for at samle den instruktion skrevet til RTOS, og brugeren af programmet (dvs. en skrevet i assembler eller C) skal udarbejdes ved hjælp af nogle andre compiler, har jeg ret ..?

Da så mange nye ting er placeret på en gang im forvirret .. (elektrisk baggrund)
Én ting er dér, jeg talte med sælgeren om "eCos Pro Developers Kit", og de sagde at det ikke er støtte for det pågældende IC fra ATMEL ... selv om den støtter ARM-serie ..... hvordan er det så .. .

Er der nogen måde, at vi kan bruge den samme IC om denne udvikling bord.

bedes nødvendige retningslinjer.

På forhånd tak ...

Du er forvirrende vært gcc med gnu cross-compiler.Du bruger vært gcc at udarbejde programmer withc kører på din vært (udvikling af systemet), og du bruger GNU cross compiler til at udarbejde programmer, herunder RTOS, som vil køre på dit mål.
I dit tilfælde skal du skrive en BSP (board støtte pakken) til dit bord.Find en understøttes af din RTOS sælgeren, der svarer til det bord, du har, og ændre det.Den første ting, du skal løse, er bord initialisering, timere og seriel port.

Jeg formoder, at GNU-oversætteren for at samle den instruktion skrevet til RTOS, og brugeren af programmet (dvs. en skrevet i assembler eller C) skal udarbejdes ved hjælp af nogle andre compiler, har jeg ret ..?Nej, du tager fejl
du skal bare GNU compiler til ARM at samle hele kodenÉn ting er dér, jeg talte med sælgeren om "eCos Pro Developers Kit", og de sagde at det ikke er støtte for det pågældende IC fra ATMEL ... selv om den støtter ARM-serie ..... hvordan er det så .. .ARM selskab do't sælge IC's, de skal bare sælge kerne, andre selskaber får den kerne og sætte andre prephirals og Memory arrangementer og sælge det unter det mærke angiver, at det er ARM kerne.
Så det kan være Development Kit vil støtte ARM med særlige prephirals.Er der nogen måde, at vi kan bruge den samme IC om denne udvikling bord.

Du kan besøge folowing linket for ATMEL ARM Udvikling kits og RTOS
http://www.atmel.com/products/AT91/thirdparty.asp # REAL_TIME
http://www.atmel.com/dyn/products/tools.asp?family_id=605

eller du kan flytte til arm fra et andet selskab som Philips.

Hvis du stadig har spørgsmål, kontakt mig

Salam
Hossam Alzomor
www.edaboard.com

Kære Kumar,

Har du formåede at havnen ECOS til AT91SAM7A1?

Venlig hilsen
Hossam Alzomor

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back